Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 86
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 309
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Communicating bad news: perspectives of medical students in a public university@en
                    [1] => Comunicación de malas noticias: perspectivas de los estudiantes de medicina de una universidad pública@es
                    [2] => Comunicação de más notícias: perspectivas de estudantes de medicina de uma universidade pública@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The aim is to discuss the challenges and difficulties that medical students experience in communicating bad news and how they perceive the treatment given to these challenges and difficulties in their university training. This is a qualitative study with medical students, who have seen patients and have witnessed the communication of bad news to a patient and/or family member in their practical-academic activities. The main results indicated that the students described the communication of bad news using concepts such as death, mourning, loss and pain. They perceived this context as disconcerting and terrifying, highlighting the importance of educational and emotional preparation. They attested to the lack of educational strategies, indicating the need for more support in medical training for the development of these skills. The conclusion is that medical schools need to promote ways of implementing communication skills strategies by updating the curriculum to the teaching-learning of communication techniques.@en
                    [1] => El objetivo es discutir los desafíos y dificultades que los estudiantes de medicina experimentan en la comunicación de malas noticias y cómo perciben el tratamiento dado a estos en su formación universitaria. Se trata de un estudio cualitativo con estudiantes de medicina que han atendido a pacientes y han presenciado la comunicación de malas noticias a un paciente y/o familiar en sus actividades práctico-académicas. Los principales resultados indicaron que los estudiantes relacionaban la comunicación de malas noticias con conceptos como la muerte, el duelo, la pérdida y el dolor. Percibieron este contexto como desconcertante y aterrador, destacando la importancia de la preparación educativa y emocional, pero atestiguan su falta. Indicaron la necesidad de apoyo en la formación médica para el desarrollo de esas habilidades. Por tanto, las facultades de medicina deben promover formas de aplicar estrategias de habilidades de comunicación, actualizando el plan de estudios.@es
                    [2] => Objetiva-se discutir os desafios e as dificuldades que estudantes de medicina vivenciam na comunicação de más notícias e como percebem o tratamento dado a esses desafios e dificuldades na sua formação universitária. Trata-se de uma pesquisa qualitativa com estudantes de medicina que vivenciaram atendimentos aos usuários e presenciaram a comunicação de má notícia a um paciente e/ou familiar em suas atividades prático-acadêmicas. Os principais resultados indicaram que os estudantes relacionaram a comunicação de más notícias com conceitos como morte, luto, perda e dor. Perceberam esse contexto como desconcertante e aterrorizante, ressaltando a importância do preparo educacional e emocional. Atestaram, ainda, a falta de estratégias educacionais, indicando a necessidade de mais apoio na formação médica para o desenvolvimento dessas habilidades. Conclui-se que é necessário que as escolas médicas promovam formas de implementar estratégias de habilidade de comunicação com a atualização na grade curricular para o ensino-aprendizagem de técnicas comunicacionais.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Murilo Sousa Ramos
                    [1] => Beatriz Rihs Matos Tavares
                    [2] => Milena Dórea de Almeida
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Health communication@en
                    [1] => Physician-patient relations@en
                    [2] => Joint decision-making@en
                    [3] => Medical students@en
                    [4] => Medical education@en
                    [5] => Comunicación en salud@es
                    [6] => Relaciones médico-paciente@es
                    [7] => Toma de decisiones conjunta@es
                    [8] => Estudiantes de medicina@es
                    [9] => Educación médica@es
                    [10] => Comunicação em saúde@pt
                    [11] => Relações médico-paciente@pt
                    [12] => Tomada de decisão compartilhada@pt
                    [13] => Estudantes de medicina@pt
                    [14] => Educação médica@pt
                    [15] => Communication en santé@fr
                    [16] => Relations médecin-patient@fr
                    [17] => Informations pour la prise de décision@fr
                    [18] => Médecine@fr
                    [19] => Enseignement médical@fr
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 18
                    [nr] => 3
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-08-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.29397/reciis.v18iAhead-of-Print.4145
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4145
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4145/2725
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)