Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 1
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1573
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Competência em informação e Religious Literacy: uma breve análise sobre o processo de construção da intolerância e do racismo religioso no Brasil@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Religions are part of human subjectivity and as such, they have played and continue to play a powerful role in society. Diversity and syncretism, striking characteristics in the Brazilian religious field, have not been a factor preventing the occurrence of episodes of intolerance that have become increasingly recurrent and as main targets, religions of African origin, respectively, Umbanda and Candomblé. Regarding religions of African origin, the expression religious intolerance no longer encompasses violence directed at these groups, and the expression that encompasses all this violence is religious racism, which will provide an outlet and explanation for this scenario. In this sense, this article presents as a guiding question: How Information Literacy and Religious Literacy can contribute to understanding this current scenario of violence against religions of African origin? To this end, qualitative research was carried out, of a bibliographic and exploratory nature. By considering the critical analysis of episodes involving religious issues, the internal diversity of religions, context, knowledge and other factors, the implementation of studies on Information Literacy and Religious literacy can bring positive contributions to the Brazilian religious field. Access to information from a safe and ethical source can shed light not only on the origin and formation of the Brazilian religious field, but also on the origin of the process of intolerance and religious racism, contributing to critical and ethical reflection.@en
                    [1] => As religiões fazem parte da subjetividade humana e como tal, desempenharam e continuam desempenhando um papel potente junto à sociedade. A diversidade e sincretismo, características marcantes no campo religioso brasileiro, não têm sido fator de impedimento para a ocorrência de episódios de intolerância que vem se tornando cada vez mais recorrentes e como principais alvos, as religiões de matriz africana, respectivamente, a Umbanda e o Candomblé. Naquilo que tange as religiões de matriz africana, a expressão intolerância religiosa não comporta mais as violências direcionadas a esses grupos, e a expressão que comporta todas essas violências é o racismo religioso, que dará vazão e explicação para esse cenário. Nesse sentido, esse artigo traz como questão norteadora: Como a Competência em Informação e em Religião podem contribuir para compreender esse cenário atual de violências contra as religiões de matriz africana. Para tal, foi realizada uma pesquisa qualitativa, de cunho bibliográfico e exploratório. Por considerar a análise crítica dos episódios envolvendo questões religiosas, a diversidade interna das religiões, contexto, conhecimento e outros fatores, a implementação de estudos sobre Competência em Informação e Religious literacy pode acarretar contribuições positivas para o campo religioso brasileiro. O acesso à informação de fonte segura e ética pode elucidar não só sobre a origem e formação do campo religioso brasileiro, mas também sobre a origem do processo de intolerância e racismo religioso, contribuindo para a reflexão crítica e ética.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Eliane Silva de Sousa
                    [1] => Ana Paula Meneses Alves
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information literacy@en
                    [1] => Religious literacy@en
                    [2] => Religious intolerance@en
                    [3] => African-based religious@en
                    [4] => Competência em informação@pt
                    [5] => Religious literacy@pt
                    [6] => Intolerância religiosa@pt
                    [7] => Religiões de matriz africana@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 20
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-08-12
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/2064
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/2064/1519
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)