Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 33
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1770
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Science communication and fighting disinformation in the Covid-19 pandemic@en
                    [1] => Comunicación científica y lucha contra la desinformación en la pandemia del covid-19@es
                    [2] => Comunicação da ciência e combate à desinformação na pandemia da Covid-19@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This is an exploratory study in which we investigate epistemic interfaces and linked to the possibility of rescue/reinforcement of observation and listening qualified as elements that mark the communication of science, especially with the case of media appropriations in the context of the Covid-19 pandemic. To this end, we have built a theoretical approach around the articles published in the years of the 44th Brazilian Congress of Communication Sciences, specifically in the research group Communication, Scientific Dissemination, Health and Environment. It seeks to highlight how studies advance in interconnected and transdisciplinary directions, allowing debates not only to be expanded, converging in an empirical and theoretically cohesive panorama of the future, but provides a heated debate about the transformations in the ways of communicating science in contemporary reality. It is considered that there is a latent interest that enhances discussions about media appropriations for scientific dissemination.@en
                    [1] => Se trata de un estudio exploratorio en el que investigamos interfaces epistémicas y vinculadas a la posibilidad de rescate/refuerzo de la observación y la escucha calificadas como elementos que marcan la comunicación de la ciencia, especialmente con el caso de las apropiaciones mediáticas en el contexto de la pandemia de Covid-19. Con este fin, hemos construido un enfoque teórico en torno a los artículos publicados en los anales del 44º Congreso Brasileño de Ciencias de la Comunicación, específicamente en el grupo de investigación Comunicación, Divulgación Científica, Salud y Medio Ambiente. Busca resaltar cómo los estudios avanzan en direcciones interconectadas y transdisciplinarias, permitiendo que los debates no solo se amplíen, convergiendo en un panorama empírico y teóricamente cohesionado del futuro, sino que proporciona un acalorado debate sobre las transformaciones en las formas de comunicar la ciencia en la realidad contemporánea.@es
                    [2] => Trata-se de estudo exploratório no qual averiguamos interfaces epistêmicas e ligadas à possibilidade de resgate/reforço da observação e da escuta qualificadas como elementos que marcam a comunicação da ciência, em especial no atinente às apropriações midiáticas no contexto da pandemia da Covid-19. Para tanto, construímos uma abordagem teórica em torno dos artigos publicados nos anais do 44º Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, especificamente no grupo de pesquisa Comunicação, Divulgação Científica, Saúde e Meio Ambiente. Busca-se destacar como os estudos avançam em direções interligadas e transdisciplinares, permitindo que os debates não só sejam ampliados, convergindo em um panorama empírico e teoricamente coeso do porvir, mas proporcione um alentado debate a respeito das transformações nas formas de se comunicar a ciência na realidade contemporânea. Considera-se que há um interesse latente que potencializa as discussões acerca das apropriações midiáticas para divulgação científica.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Pedro Farnese
                    [1] => Vânia Márcia de Paula
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Midiatização@pt
                    [1] => Pesquisa bibliográfica@pt
                    [2] => Infodemia@pt
                    [3] => Mediatization@en
                    [4] => Bibliographic research@en
                    [5] => Infodemia@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2023-08-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.28998/cirev.
                                    [1] => 101-15
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/15298
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/15298/10821
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)