Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 33
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1770
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information practices of the Collaborative Center to Support Monitoring and Management of Educational Programs in the Northeast: investigating participants´ perceptions in the context of the Covid-19 pandemic@en
                    [1] => Práticas informacionais do Centro Colaborador de Apoio ao Monitoramento e à Gestão de Programas Educacionais do Nordeste: investigando as percepções dos participantes no contexto da pandemia da Covid-19@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This research aimed to investigate the appropriation of information by participants in the Direct Money at School Program in the context of the Covid-19 pandemic based on the informational practices used by the Collaborative Center for Support for Monitoring and Management of Educational Programs in the Northeast (CECAMPE Northeast). The object of study of this work focuses on informational practice related to a political pedagogical phenomenon. To this end, structured data, made available by CECAMPE Nordeste, were analyzed regarding the participants´ profiles and the stratification of doubts regarding the training webinars for public school managers in the Northeast region. The research methodology is exploratory and descriptive in nature, with documentary research, and the approach to the problem is qualitative and quantitative. The research investigation was carried out using graphs and tables. As a result, the research showed the development of information practices in relation to the appropriation of information by Direct Money at School Program participants. The conclusions indicate that the participants, although they take advantage of the information provided by CECAMPE Nordeste, remain with specific doubts, and, due to the context of the calamity situation caused by the Covid-19 pandemic, there was a great search for information regarding the Direct Money at School Program Emergency.@en
                    [1] => A presente pesquisa visou investigar a apropriação das informações pelos participantes do Programa Dinheiro Direto na Escola (PDDE) no contexto da pandemia da Covid-19 a partir das práticas informacionais utilizadas pelo Centro Colaborador de Apoio ao Monitoramento e à Gestão de Programas Educacionais do Nordeste (CECAMPE Nordeste). O objeto de estudo desse trabalho enfoca a prática informacional relacionada a um fenômeno político pedagógico. Para isso, foram analisados dados estruturados, disponibilizados pelo CECAMPE Nordeste, a respeito dos perfis dos participantes e da estratificação de dúvidas referentes aos Webinários de formação de gestores de escolas públicas da região Nordeste. A metodologia da pesquisa é de natureza exploratória e descritiva, com pesquisa documental, e a abordagem do problema, quali-quantitativa. A investigação da pesquisa deu-se por meio de gráficos e tabelas. Como resultado, a pesquisa mostrou o desenvolvimento das práticas informacionais em relação à apropriação das informações pelos participantes do PDDE. As conclusões apontam que os participantes, embora se apropriem das informações fornecidas pelo CECAMPE Nordeste, permanecem com dúvidas específicas, e, devido ao contexto da situação de calamidade provocada pela pandemia da Covid-19, percebeu-se uma grande busca por informações referentes ao PDDE Emergencial.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Kelly de Lima Costa
                    [1] => Guilherme Ataíde Dias
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Práticas informacionais@pt
                    [1] => Gestão democrática@pt
                    [2] => Programa dinheiro direto na escola@pt
                    [3] => Covid-19@pt
                    [4] => Informational practices@en
                    [5] => Democratic management@en
                    [6] => @en
                    [7] => Direct money at school program@en
                    [8] => Pandemia de covid-19. sujeitos lgbtqia . informação gênero-sexualidade. informação étnico-racial. epistemologia.@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 11
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-01-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.28998/cirev.2024v11e14455
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/14455
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/14455/11408
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)