Array
(
    [responseDate] => 2024-11-19T13:09:05Z
    [request] => https://revista.ibict.br/fiinf/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/6977
                            [datestamp] => 2024-06-19T19:20:27Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => fiinf:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Intersubjetividades na educação: uma abordagem fenomenológica-existencialista
                                    [creator] => Queiroz, Rodrigo Danubio
                                    [subject] => fenomenologia-existencialista; filosofia da educação; educação.
                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This paper presents a reflection on education, knowledge, and action from the perspective of the phenomenological-existentialist approach. It highlights the importance of assigning meaning and interpreting facts, emphasizing the uniqueness of the human being and their ability to make sense of the educational process. Additionally, it emphasizes intersubjectivity, otherness, and responsibility in shaping the self and understanding the world. Phenomenology is portrayed as an approach that seeks to transcend dichotomies, emphasizing the interconnectedness between the self and the world. In summary, this text advocates for the significance of autonomy, interpretation, and interaction in human formation, from a phenomenological-existentialist standpoint.
                                            [1] => El presente trabajo presenta una reflexión sobre educación, conocimiento y acción, desde la perspectiva del enfoque fenomenológico-existencialista. Destaca la importancia de atribuir significado e interpretar los hechos, resaltando la singularidad del ser humano y su capacidad para dar sentido al proceso educativo. Además, enfatiza la intersubjetividad, la alteridad y la responsabilidad en la formación del yo y en la comprensión del mundo. La fenomenología se presenta como un enfoque que busca trascender las dicotomías, destacando la interconexión entre el yo y el mundo. En resumen, este texto defiende la importancia de la autonomía, la interpretación y la interacción en la formación humana, desde una perspectiva fenomenológico-existencialista.
                                            [2] => O presente trabalho apresenta uma reflexão entre educação, conhecimento e ação, sob a perspectiva da abordagem fenomenológica-existencialista. Destaca a importância de atribuir significado e interpretar os fatos, ressaltando a singularidade do ser humano e sua capacidade de dar sentido ao processo educacional. Além disso, enfatiza a intersubjetividade, a alteridade e a responsabilidade na formação do eu e na compreensão do mundo. A fenomenologia é apresentada como uma abordagem que busca transcender dicotomias, destacando a interconexão entre o eu e o mundo. Em suma, o presente texto defende a importância da autonomia, interpretação e interação na formação humana, sob uma perspectiva fenomenológica-existencialista
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2024-06-18
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6977
                                            [1] => 10.21728/logeion.2024v10n2e-6977
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Logeion: Filosofia da Informação; Vol. 10 No. 2 (2024): Logeion: Filosofia da Informação; e-6977
                                            [1] => Logeion: Filosofia da Informação; v. 10 n. 2 (2024): Logeion: Filosofia da Informação; e-6977
                                            [2] => 2358-7806
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6977/6629
                                            [1] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6977/6630
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2024 Rodrigo Danubio Queiroz
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)