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                    [0] => THE RIGHT OF IMAGE: the use of memes on social networks and their appropriation as a digital marketing tool by creative industries@en
                    [1] => DIREITOS DE IMAGEM: o uso de memes nas redes sociais e a sua apropriação enquanto ferramenta de marketing digital pelas indústrias criativas@pt
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                    [0] => In this study, we intend to explore the growing influence of social media as mass communication platforms, highlighting the proliferation of memes as a common practice of sharing images from third parties to communicate messages, often involving humor and mockery. In addition to the phenomenon as digital entertainment, the text highlights the strategic use of memes by companies and brands in digital marketing campaigns, aiming to attract the public´s attention and establish a connection through humor. The practice of using memes for commercial purposes raises ethical questions about the appropriation of third-party images and the possible violation of the copyright and image rights of those involved. The reflective analysis, as well as the examples brought in this study, aim to contribute to the understanding of this phenomenon and its consequences and impacts on the creative industries.@en
                    [1] => Neste estudo, pretende-se explorar a crescente influência das redes sociais enquanto plataformas de comunicação de massa, destacando a proliferação dos memes como prática comum de compartilhamento de imagens de terceiros para comunicar mensagens, muitas vezes envolvendo humor e deboche. Além do fenômeno como entretenimento digital, o texto destaca o uso estratégico de memes por empresas e marcas em campanhas de marketing digital, visando atrair a atenção do público e estabelecer uma conexão por meio do humor. A prática de utilizar memes para fins comerciais levanta questões éticas sobre a apropriação de imagens de terceiros e a possível violação dos direitos autorais e de imagem dos envolvidos. A análise reflexiva, bem como os exemplos trazidos neste estudo, visam contribuir para o entendimento desse fenômeno e de seus desdobramentos e impactos nas indústrias criativas.@pt
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