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                    [0] => The creative economy and the millennials generation in the context of the cinematic industry of comics: An empirical study@en
                    [1] => A economia criativa e a geração millennials no contexto da indústria cinematográfica das histórias em quadrinhos: Um estudo empírico@pt
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                    [0] => This research aimed to learn about the comic books cinematic industry in aspects of the creative economy focused on social and cultural movements, as well as the perception of the millenials generation for being the generation that best accompanied this transition from comic book sheets to movie screens. The research is of exploratory and descriptive characteristics, based on bibliographic, documentary and field research. The field research instrument, applied to 50 (fifty) people from the millenials generation, was organized and structured to measure the profile of the participants, as well as to contextualize the conditioning paradigms of the Creative Economy variables and the millennials generation indicators. Finally, it concludes that this new culture of transforming comic book pages into cinematic adaptations is a niche market that will require a great demand from the entertainment industry in the coming decades, to continue making history in the cinema and achieving box office and public records.@en
                    [1] => Esta investigação teve como objetivo conhecer a indústria cinematográfica de histórias em quadrinhos nos aspectos da economia criativa focada nos movimentos sociais e culturais, bem como a percepção da geração millenials por se tratar da geração que acompanhou melhor essa transição das folhas das histórias em quadrinhos para as telas do cinema. A investigação é de características exploratória e descritiva, com base em levantamento bibliográfico, documental e pesquisa de campo. O instrumento de pesquisa de campo, aplicado em 50 (cinquenta) pessoas da geração millenials, foi organizado e estruturado para mensurar o perfil dos participantes, bem como contextualizar os paradigmas condicionantes das variáveis da Economia Criativa e os indicadores da geração millennials. Por fim, conclui, que essa nova cultura de transformar as páginas das histórias de quadrinhos em adaptações cinematográficas é um nicho mercado que exigirá uma grande demanda da indústria do entretenimento nas próximas décadas, para continuar fazendo história no cinema e conseguindo recordes em bilheterias e públicos.@pt
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