Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 80
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 374
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Reading mediation:: the importance of reflection on practice@en
                    [1] => Mediação de leitura:: a importância da reflexão sobre a prática@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This report focuses on the importance of reflecting on the practice of reading mediation to improve it. Drawing from the theoretical frameworks of Larrosa-Bondía (2002), Bajour (2012), Petit (2013), and Reyes (2014), we aim to understand the mediator´s perspective on mediation, the meaning attributed to mediation, and how reflecting on the practice can improve performance during reading mediation. To achieve this, we interviewed and observed an educator and two librarians, and analyzed four reading mediation practices with two groups of children (ages 4-6). The observations included watching other mediators and observing oneself as a mediator, noting the elements that facilitated or hindered the mediation. Based on our findings, we conclude that reading mediation is a relational action that is constantly evolving and depends on the relationship between the people involved, extending beyond the specific encounter between mediator, book, and the person being mediated. Reflection supports and provides resources for the mediator to better perform their role by considering the social conditions in which the mediation occurs.@en
                    [1] => Este estudo aborda a relevância da reflexão sobre a prática de mediação de leitura como uma forma de aprimoramento dessa ação. Tendo por base os pressupostos teóricos de Larrosa-Bondía (2002), Bajour (2012), Petit (2013) e Reyes (2014), e com o objetivo de compreender o que é a mediação sob o ponto de vista do(a) mediador(a), qual o sentido atribui à mediação e como a sua reflexão sobre a prática se relaciona com o seu desempenho durante a mediação de leitura, nos ancoramos nos saberes experienciais e teóricos de três mediadoras elucidados por entrevista e pela observação de quatro práticas de mediação de leitura com dois grupos de crianças (4-6). Tais observações contemplaram observar outro mediador e se observar enquanto um mediador elencando os elementos que favoreceram e os que poderiam ser melhorados na mediação. Assim, concluímos que a mediação de leitura é uma ação relacional que sempre se renova e se desenvolve de acordo com o vínculo entre as pessoas nela envolvidas, indo muito além do encontro pontual entre mediador, livro e mediados. Desse modo, constatamos que a reflexão apoia e dá recursos para o mediador melhor desempenhar o seu papel na medida em que envolve o pensar acerca da ação envolvendo todas as condições sociais que ela ocorre.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Gabrielly Sierra Batista
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Reading@en
                    [1] => Reading mediation@en
                    [2] => Literacy mediator@en
                    [3] => Leitura@pt
                    [4] => Mediação de leitura@pt
                    [5] => Mediador@pt
                    [6] => Mediação de leitura@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 23
                    [nr] => 1
                    [year] =>  2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-06-21
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.18764/2526-6160v23n1.2024.8
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => http://periodicoseletronicos.ufma.br/index.php/bibliomar/article/view/23378
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => http://periodicoseletronicos.ufma.br/index.php/bibliomar/article/view/23378/12724
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                        )

                )

        )

)