Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 4
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 110
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Circulation of Scientific Information in a Transmedia Logic: toward dialogical communicative practices@en
                    [1] => Circulação da Informação Científica em uma Lógica Transmidiática: por práticas comunicativas dialógicas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In contemporary times, transmedia resources have been used to disseminate information of different natures, including scientific information. In this sense, the transmedia logic, as an operation that enables and favours the circulation of scientific information through dynamic and interactive virtual platforms, can be configured as an important resource to be incorporated into the circuit of scientific production and dissemination. The aim of this research is to discuss the phenomena that make up the environment of information production and circulation in a mediatized society and to identify, from this, some of the challenges that are part of this process of circulating scientific information from a transmedia perspective. The argumentative construction uses the methodological resource of a narrative and interdisciplinary literature review and a comparison of theoretical perspectives. It problematizes the current models of scientific circulation, pointing to dialogical communicative actions and propositions and concludes, based on the reviews and comparisons established, that in contemporary times, scientific communicative action will also need to be interactive, integrated, transmedia and interdisciplinary.@en
                    [1] => En la época contemporánea, los recursos transmedia se han utilizado para difundir información de diversa índole, incluida la científica. En este sentido, la lógica transmedia, como operación que posibilita la circulación de información científica a través de plataformas virtuales dinámicas e interactivas, puede configurarse como un importante recurso a incorporar en el circuito de producción y difusión científica. El objetivo de esta investigación es discutir los fenómenos que componen el ambiente de producción y circulación de la información en una sociedad mediatizada e identificar, a partir de ello, algunos de los desafíos que forman parte de este proceso de circulación de la información científica desde una perspectiva transmediática, La construcción argumentativa utiliza el recurso metodológico de una revisión bibliográfica narrativa e interdisciplinaria y una comparación de perspectivas teóricas. Problematiza los modelos actuales de circulación científica, apuntando a acciones y propuestas comunicativas dialógicas y concluye, a partir de las revisiones y comparaciones establecidas, que en la época contemporánea, la acción comunicativa científica también deberá ser interactiva, integrada, transmediática e interdisciplinaria.@es
                    [2] => Na contemporaneidade, recursos transmidiáticos têm sido utilizados para divulgação de informações de naturezas distintas, dentre elas, as científicas. Neste sentido, a lógica transmidiática, enquanto operação que viabiliza e oportuniza a circulação da informação científica por plataformas virtuais dinâmicas e interativas, pode se configurar como um recurso importante para ser incorporado no circuito da produção e da divulgação científica em um contexto tecnológico. É objetivo desta pesquisa discorrer sobre os fenômenos que compõem o ambiente de produção e circulação da informação na sociedade midiatizada e identificar, a partir disto, alguns dos desafios que fazem parte desse processo de circulação da informação científica na perspectiva transmidiática, A construção argumentativa se utiliza do recurso metodológico de revisão de literatura narrativa e interdisciplinar e de comparação de perspectivas teóricas. Problematiza os modelos atuais de circulação científica sinalizando para ações e proposições comunicativas dialógicas e conclui, a partir das revisões e comparações estabelecidas que, na contemporaneidade, o agir comunicativo científico no ambiente digital precisará ser, também, interativo, integrado, transmidiático e interdisciplinar.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Cíntia Maria Gomes Murta
                    [1] => Luciana de Souza Gracioso
                    [2] => Luciana Gracioso
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Transmedia@en
                    [1] => Scientific divulgation@en
                    [2] => Interdisciplinarity@en
                    [3] => Mediatization@en
                    [4] => Comunicación de la ciencia@es
                    [5] => Comunicación científica@es
                    [6] => Transmedia@es
                    [7] => Divulgação científica@pt
                    [8] => Transmidia@pt
                    [9] => Interdisciplinaridade@pt
                    [10] => Midiatização@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 18
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-03-24
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.36311/1981-1640.2024.v18.e024014
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/15173
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/15173/16260
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/15173/16261
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-sa/4.0
                )

        )

)