Array
(
    [responseDate] => 2024-11-19T13:17:19Z
    [request] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/62962
                            [datestamp] => 2024-06-07T17:45:55Z
                            [setSpec] => policromias:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => "THE NEW HAS COME AGAIN" - MEMORY & ERASURE IN/OF VOLKSWAGEN ADVERTISING
                                            [1] =>  “O NOVO VEIO DE NOVO” - MEMÓRIA & APAGAMENTO NA/DA PUBLICIDADE DA VOLKSWAGEN
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Botelho Martins, Luciane
                                            [1] => Amaral da Costa, Laíze
                                            [2] => Rutz Bergmann, Maren Camile
                                            [3] => Soares da Fonseca, Mariana
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Based on the principle that advertising is the discourse of power (LAGE, 2019), this research, anchored in the materialist theory of discourse (PÊCHEUX, 2009), aims to understand the effects of meanings produced and erased by associating the image/voice of Elis Regina (posthumously) with the image of Volkswagen in the advertising piece commemorating the German company's seventieth anniversary. In order to achieve this goal, we propose a theoretical-analytical analysis of an archive made up of six clippings from the advertisement: O Novo Veio de Novo, from which we seek to recover a memory that resists despite everything. To do this, we will use the concepts of memory and erasure, according to the authors PÊCHEUX (2009), ORLANDI (2007, 2010) and INDURSKY (2011).
                                            [1] => Partindo do princípio de que a propaganda/publicidade é o discurso do poder (LAGE, 2019), esta pesquisa, ancorada na teoria materialista do discurso (PÊCHEUX, 2009), tem como objetivo compreender os efeitos de sentidos produzidos e apagados a partir da associação da imagem/voz de Elis Regina (póstuma) à imagem da Volkswagen na peça publicitária comemorativa aos seus setenta anos da empresa alemã. Com vistas a dar conta desse objetivo, propomos a análise teórica-analítica de um arquivo formado por seis recortes da publicidade: O Novo Veio de Novo a partir do qual busca-se recuperar uma memória que apesar de tudo resiste. Para tal serão mobilizados os conceitos de memória e apagamento, segundo os autores PÊCHEUX (2009), ORLANDI (2007, 2010) e INDURSKY (2011).
                                        )

                                    [publisher] => Laboratório de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                    [date] => 2024-06-06
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado pelos pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/62962
                                            [1] => 10.61358/policromias.2024.v9n1.62962
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som; v. 9 n. 1 (2024); 36-58
                                            [1] => 2448-2935
                                            [2] => 2448-2935
                                            [3] => 10.61358/policromias.2024.v9n1
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/62962/40926
                                    [rights] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                )

                        )

                )

        )

)