Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 13
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 221
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => EXPOSIÇÃO NUMISMÁTICA COMO PRÁTICA DE MEDIAÇÃO CULTURAL EM BIBLIOTECA: caso SENAI Linhares – ES@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => NUMISMATIC EXHIBITION AS A PRACTICE OF CULTURAL MEDIATION IN A LIBRARY: the case of Senai Linhares - ES
Abstract: This study aims to present numismatic exhibition as a cultural mediation practice developed throughout the year 2018 by the librarian of a private vocational school in the city of Linhares, in the state of Espírito Santo. Documentary research, bibliographic research, and interviews were employed as research methods. The results are described as follows: Initially, a brief theoretical framework is presented regarding the theme ´cultural mediation practice´ in libraries. Subsequently, the project is described, highlighting the achieved results as a mediation practice. In the realm of results, it was observed that numismatic documents such as banknotes and coins were utilized, resources provided by the school community for the composition of the exhibition. It was possible to conclude that the mentioned practice falls within the field of mediation, as it integrated, meaning it succeeded in engaging the public in cultural activities within the library space, thereby democratizing the space. Furthermore, there was mediation of historical knowledge (recognition of historical figures and dates) and financial education (currency conversion).
Keywords: Cultural mediation; Mediation practices; Numismatic exhibition; Historical knowledge; Financial education.@en
                    [1] => Resumen:  Este trabajo tiene como objetivo presentar la exposición numismática como una práctica de mediación cultural desarrollada a lo largo del año 2018 por la bibliotecaria de una escuela de educación profesional del sistema privado en la ciudad de Linhares, en el Estado de Espírito Santo. Se adoptaron los métodos de investigación documental, investigación bibliográfica y entrevista. Los resultados se describen a continuación: Inicialmente, se presenta un breve marco teórico sobre el tema ´práctica de mediación cultural´ en bibliotecas, posteriormente se describe el proyecto y se exponen los resultados alcanzados como práctica de mediación. En el ámbito de los resultados, se observó que se utilizaron documentos numismáticos, como billetes y monedas, recursos proporcionados por la comunidad escolar para la composición de la exposición.Fue posible concluir que dicha práctica se encuentra en el campo de la mediación, ya que logró integrar, es decir, hacer que el público participara en actividades culturales dentro del espacio de la biblioteca, democratizando así el espacio. Además, se llevó a cabo la mediación de conocimientos históricos (reconocimiento de personajes históricos y fechas) y de educación financiera (conversión de valores).
Palabras clave: Mediación cultural; Prácticas de mediación; Exposición numismática; Conocimiento histórico; Educación financiera.@es
                    [2] => Este trabalho tem por objetivo apresentar a exposição numismática como prática de mediação cultural desenvolvida no decorrer do ano de 2018 pela bibliotecária de uma escola de educação profissional do sistema privado da cidade de Linhares no Estado do Espírito Santo. Adotaram-se os métodos de pesquisa documental, pesquisa bibliográfica e entrevista. Os resultados são descritos a seguir: Inicialmente apresenta breve referencial teórico acerca do tema ‘prática de mediação cultural’ em bibliotecas, posteriormente descreve o projeto, expõe os resultados atingidos como prática de mediação. Ainda no campo dos resultados verificou-se que foram utilizados documentos numismáticos tais como cédulas e moedas, recursos providos pela comunidade escolar para composição da exposição. Foi possível concluir que a referida prática está no campo da mediação, pois integrou, ou seja, conseguiu fazer com que o público participasse de atividade cultural junto ao espaço da biblioteca, portanto democratizou o espaço. Além disso, ocorreu a mediação de conhecimentos históricos (reconhecimento de personagens históricos e datas) e de educação financeira (conversão de valores).@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Patricia Souza dos Santos
                    [1] => Taiguara Villela Aldabalde
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Cultural mediation@en
                    [1] => Mediation practices@en
                    [2] => Numismatic exhibition@en
                    [3] => Historical knowledge@en
                    [4] => Financial education.@en
                    [5] => Mediación cultural@es
                    [6] => Prácticas de mediación@es
                    [7] => Exposición numismática@es
                    [8] => Conocimiento histórico@es
                    [9] => Educación financiera@es
                    [10] => Mediação cultural@pt
                    [11] => Práticas de mediação@pt
                    [12] => Exposição numismática@pt
                    [13] => Conhecimento histórico@pt
                    [14] => Educação financeira@pt
                    [15] => Inovação da representação cultural.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 2
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-04-29
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/p2p.2024v10n2e-6912
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6912
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6912/6561
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6912/6562
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)