Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 24
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 713
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Perceptions of the discipline of professional performance and ethics in librarian praxis@en
                    [1] => Percepciones de la disciplina de la ética profesional en la praxis del bibliotecario@es
                    [2] => Percepções da disciplina de atuação e ética profissional na práxis do bibliotecário@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: To understand how the discipline of professional performance and ethics can motivate ethical training for the job market. Methodology: Data collection was done through a questionnaire divided into two parts: the first, on issues of conceptual and methodological applicability of the discipline, the second sought to understand the perspectives of these students after their graduation. Results: The results consisted of favorable statements to the discipline regarding the methodology employed, in addition to the scope of the teaching-learning of the students. Conclusions: The contents presented in an interdisciplinary way, to the students of the discipline, are taken in the conception of the classroom as an analysis laboratory, a professional pre-test, in which dialogues and questions about the profession are provoked.@en
                    [1] => Objetivo: Comprender cómo la disciplina de la actuación y la ética profesional pueden motivar la formación ética para el mercado de trabajo. Metodología: La recolección de datos se llevó a cabo a través de un cuestionario dividido en dos partes: la primera, sobre cuestiones de aplicabilidad conceptual y metodológica de la disciplina, la segunda buscó comprender las perspectivas de estos estudiantes después de la graduación. Resultados: Los resultados consistieron en testimonios favorables a la disciplina en cuanto a la metodología utilizada, además del alcance de la enseñanza-aprendizaje de los estudiantes. Conclusiones: Los contenidos presentados de forma interdisciplinar, a los estudiantes de la disciplina, son considerados en la concepción del aula como laboratorio de análisis, pre-ensayo profesional en el que se provocan diálogos y cuestionamientos sobre la profesión.@es
                    [2] => Objetivo: Perceber como a disciplina de Atuação e Ética Profissional pode motivar uma formação ética para o mercado de trabalho. Metodologia: A coleta de dados foi feita por meio de questionário dividido em duas partes: a primeira, sobre questões de aplicabilidade conceitual e metodológicas da disciplina, a segunda buscou compreender as perspectivas desses discentes após sua formatura. Resultados: Os resultados se constituíram de depoimentos favoráveis à disciplina no tocante à metodologia empregada, além do alcance do ensino-aprendizado dos estudantes. Conclusões: Os conteúdos apresentados de modo interdisciplinar, aos alunos da disciplina, são tidos na concepção da sala de aula como um laboratório de análise, um pré-ensaio profissional em que se provocam diálogos, questionamentos sobre a profissão.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Maria de Fátima Oliveira Costa
                    [1] => Marciana Siqueira Silva
                    [2] => Déborah Monnise Conrado
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ética profissional@pt
                    [1] => Bibliotecário@pt
                    [2] => Inovação tecnológica@pt
                    [3] => Educação continuada@pt
                    [4] => Professional ethics@en
                    [5] => Librarian@en
                    [6] => Technological innovation@en
                    [7] => Continuing education@en
                    [8] => Ética profesional@es
                    [9] => Bibliotecario@es
                    [10] => Innovación tecnológica@es
                    [11] => Educación contínua@es
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 11
                    [nr] => 3
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-05-03
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/2317-4390.2022v11n3p87
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/infoprof/article/view/46856
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/infoprof/article/view/46856/50377
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                        )

                )

        )

)