Array
(
    [responseDate] => 2024-11-19T11:59:33Z
    [request] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/infoprof/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46856
                            [datestamp] => 2024-05-04T02:11:04Z
                            [setSpec] => infoprof:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Perceptions of the discipline of professional performance and ethics in librarian praxis
                                            [1] => Percepciones de la disciplina de la ética profesional en la praxis del bibliotecario
                                            [2] => Percepções da disciplina de atuação e ética profissional na práxis do bibliotecário
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Costa, Maria de Fátima Oliveira
                                            [1] => Silva, Marciana Siqueira
                                            [2] => Conrado, Déborah Monnise
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Ética Profissional
                                            [1] => Bibliotecário
                                            [2] => Inovação Tecnológica
                                            [3] => Educação Continuada
                                            [4] => Professional Ethics
                                            [5] => Librarian
                                            [6] => Technological Innovation
                                            [7] => Continuing Education
                                            [8] => Ética profesional
                                            [9] => Bibliotecario
                                            [10] => Innovación tecnológica
                                            [11] => Educación contínua
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Objective: To understand how the discipline of professional performance and ethics can motivate ethical training for the job market. Methodology: Data collection was done through a questionnaire divided into two parts: the first, on issues of conceptual and methodological applicability of the discipline, the second sought to understand the perspectives of these students after their graduation. Results: The results consisted of favorable statements to the discipline regarding the methodology employed, in addition to the scope of the teaching-learning of the students. Conclusions: The contents presented in an interdisciplinary way, to the students of the discipline, are taken in the conception of the classroom as an analysis laboratory, a professional pre-test, in which dialogues and questions about the profession are provoked.
                                            [1] => Objetivo: Comprender cómo la disciplina de la actuación y la ética profesional pueden motivar la formación ética para el mercado de trabajo. Metodología: La recolección de datos se llevó a cabo a través de un cuestionario dividido en dos partes: la primera, sobre cuestiones de aplicabilidad conceptual y metodológica de la disciplina, la segunda buscó comprender las perspectivas de estos estudiantes después de la graduación. Resultados: Los resultados consistieron en testimonios favorables a la disciplina en cuanto a la metodología utilizada, además del alcance de la enseñanza-aprendizaje de los estudiantes. Conclusiones: Los contenidos presentados de forma interdisciplinar, a los estudiantes de la disciplina, son considerados en la concepción del aula como laboratorio de análisis, pre-ensayo profesional en el que se provocan diálogos y cuestionamientos sobre la profesión.
                                            [2] => Objetivo: Perceber como a disciplina de Atuação e Ética Profissional pode motivar uma formação ética para o mercado de trabalho. Metodologia: A coleta de dados foi feita por meio de questionário dividido em duas partes: a primeira, sobre questões de aplicabilidade conceitual e metodológicas da disciplina, a segunda buscou compreender as perspectivas desses discentes após sua formatura. Resultados: Os resultados se constituíram de depoimentos favoráveis à disciplina no tocante à metodologia empregada, além do alcance do ensino-aprendizado dos estudantes. Conclusões: Os conteúdos apresentados de modo interdisciplinar, aos alunos da disciplina, são tidos na concepção da sala de aula como um laboratório de análise, um pré-ensaio profissional em que se provocam diálogos, questionamentos sobre a profissão.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Estadual de Londrina - UEL
                                    [date] => 2024-05-03
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/infoprof/article/view/46856
                                            [1] => 10.5433/2317-4390.2022v11n3p87
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Informação@Profissões; v. 11 n. 3 (2022); 87-105
                                            [1] => 2317-4390
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/infoprof/article/view/46856/50377
                                    [rights] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                )

                        )

                )

        )

)