Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 29
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 650
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Proposal for improving the maturity of knowledge management in confessional education networks@en
                    [1] => Proposição de melhoria para elevação da maturidade da gestão do conhecimento em redes confessionais de ensino@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This study focuses on the practical application of knowledge management in Confessional Teaching Networks in Belo Horizonte MG. The main objective of this study is to propose improvement strategies to raise the level of knowledge management maturity, with the potential to boost the institutional performance and educational impact of these organizations. We sought to identify and analyze the current level of KM maturity in such institutions, in addition to proposing practical improvements based on the results obtained. In the methodological development, an online survey was applied, whose data were analyzed according to the Kaiser-Meyer-Olkin (KMO), Cronbach´s Alpha and Pearson´s r criteria, together with the p-value, guaranteeing the dimensionality, reliability and validity of the results. After the evaluation, it was revealed that the networks are at KM maturity level 3, corresponding to an initial stage, in which the importance of knowledge is recognized, and a more effective management begins to be sought. Some improvement proposals presented in this article can serve as a guide for institutions that aim to optimize knowledge management and, consequently, increase its impact and effectiveness.@en
                    [1] => Este estudo se concentra na aplicação prática da gestão do conhecimento em Redes Confessionais de Ensino em Belo Horizonte MG. Este estudo tem como objetivo principal propor estratégias de melhoria para elevar o nível de maturidade da gestão do conhecimento, com o potencial de impulsionar o desempenho institucional e o impacto educacional dessas organizações. Buscou-se identificar e analisar o nível atual de maturidade da GC em tais instituições, além de propor melhorias práticas com base nos resultados obtidos. No desenvolvimento metodológico, aplicou-se uma pesquisa on-line, cujos dados foram analisados de acordo com os critérios de Kaiser-Meyer-Olkin (KMO), Alfa de Cronbach e r de Pearson, juntamente com o p-valor, garantindo a dimensionalidade, confiabilidade e validade dos resultados. Após a avaliação, foi revelado que as redes estão no nível 3 de maturidade em GC, correspondendo a um estágio inicial, no qual a importância do conhecimento é reconhecida, e um gerenciamento mais efetivo começa a ser buscado. Algumas proposições de melhoria apresentadas neste artigo podem servir como um guia para instituições que almejarem otimizar a gestão do conhecimento e, consequentemente, aumentarem seu impacto e eficácia.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Renato de Aguiar Corrêa
                    [1] => Jurema Suely de Araújo Nery Ribeiro
                    [2] => Fábio Corrêa
                    [3] => Frederico Giffoni de Carvalho Dutra
                    [4] => Josiane da Costa Vieira Rezende
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Gestão do conhecimento@pt
                    [1] => Melhorias@pt
                    [2] => Nível de maturidade@pt
                    [3] => Redes confessionais de ensino@pt
                    [4] => Gestão do conhecimento@pt
                    [5] => Knowledge management@en
                    [6] => Improvements@en
                    [7] => Maturity level@en
                    [8] => Knowledge management@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 29
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-04-17
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/47832
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/47832/43938
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)