Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 109
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1561
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => IBGE education portal as an educational resource in information literacy programs@en
                    [1] => Portal del IBGE educa como recurso educativo en programas de alfabetización informacional@es
                    [2] => Portal IBGE educa como recurso educativo em programas de competência em informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Information literacy is understood as a teaching-learning process aimed at different levels of education such as primary, secondary, and higher education, as well as other types of institutions. The importance of implementing actions and/or programs of this nature in schools and universities is highlighted, aiming to provide greater contact with sources of information, as well as helping to develop students´ critical sense in the teaching-learning process. In this sense, the general objective of this study is to analyze IBGE Educa - Children as a source of geographic information for students from the 1st to the 5th year of elementary school within the scope of information literacy programs. The specific objectives were: a) to describe the content covered in the IBGE Educa Menu for children; and b) analyze geographic data in three activities from the “Menu Brincadeiras”. This is an exploratory and descriptive research, with a qualitative approach, using the IBGE Educa - Children Portal as the research universe, which contains different types of geographic information and varied activities, which can be included in information literacy programs. . As a result, it is observed that the three activities selected for analysis allow children to acquire knowledge and skills to analyze geographic information, statistical data, spark curiosity and inquiry into certain issues and/or situations, as well as providing greater awareness about aspects of Brazilian fauna and flora, helping to preserve the environment.@en
                    [1] => La alfabetización informacional se entiende como un proceso de enseñanza-aprendizaje dirigido a los diferentes niveles educativos como la educación primaria, secundaria y superior, así como a otro tipo de instituciones. Se destaca la importancia de implementar acciones y/o programas de esta naturaleza en escuelas y universidades, con el objetivo de brindar un mayor contacto con las fuentes de información, así como ayudar a desarrollar el sentido crítico de los estudiantes en el proceso de enseñanza-aprendizaje. En este sentido, el objetivo general de este estudio es analizar el IBGE Educa - Niños como fuente de información geográfica para estudiantes de 1º a 5º año de la enseñanza primaria en el ámbito de los programas de alfabetización informacional. Los objetivos específicos fueron: a) describir los contenidos cubiertos en el Menú IBGE Educa para niños; y b) analizar datos geográficos en tres actividades del “Menú Brincadeiras”. Se trata de una investigación exploratoria y descriptiva, con enfoque cualitativo, utilizando como universo de investigación el Portal Educa - Niños del IBGE, que contiene diferentes tipos de informaciones geográficas y actividades variadas, que pueden ser incluidas en programas de alfabetización informacional. Como resultado, se observa que las tres actividades seleccionadas para el análisis permiten que los niños adquieran conocimientos y habilidades para analizar información geográfica, datos estadísticos, despertar la curiosidad y la indagación sobre determinados temas y/o situaciones, además de brindarles una mayor conciencia sobre aspectos de Fauna y flora brasileñas, contribuyendo a la preservación del medio ambiente.@es
                    [2] => A competência em informação é compreendida como um processo de ensino-aprendizagem voltado para diversos níveis de escolarização como o ensino fundamental, o médio e o superior, assim como outros tipos de instituições. Salienta-se a importância de implementar ações e/ou programas desta natureza nas escolas e universidades, visando propiciar maior contato com as fontes de informação, bem como o auxílio ao desenvolvimento do senso crítico dos estudantes no processo de ensino-aprendizagem. Neste sentido, este estudo tem como objetivo geral analisar o IBGE Educa - Crianças como fonte de informação geográfica para estudantes do 1º ao 5º ano do ensino fundamental no âmbito dos programas de competência em informação. Como objetivos específicos buscou-se: a) descrever os conteúdos abordados no Menu IBGE Educa para crianças; e b) analisar os dados geográficos em três atividades do “Menu Brincadeiras”. Trata-se de uma pesquisa exploratória e descritiva, com abordagem qualitativa, tendo-se como universo de pesquisa o Portal IBGE Educa - Crianças, que contém diversos tipos de informações geográficas e com atividades variadas, que podem ser englobadas em programas de competência em informação. Como resultados, observa-se que as três atividades selecionadas para análise propiciam que as crianças adquiram conhecimentos e habilidades para analisar informações geográficas, dados estatísticos, provoca a curiosidade e a indagação sobre determinadas questões e/ou situações, assim como propicia maior conscientização sobre aspectos da fauna e da flora brasileira, auxiliando na preservação do meio ambiente.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Marta Leandro da Mata
                    [1] => Bruno  da Mata Farias
                    [2] => Eliana Terra Barbosa
                    [3] => Antonio Gouveia de Sousa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Alfabetización informacional@es
                    [1] => Programa de alfabetización informacional@es
                    [2] => Fuentes de información geográfica@es
                    [3] => Ibge educa - niños@es
                    [4] => Brasil@es
                    [5] => Competência em informação@pt
                    [6] => Programa de competência em informação@pt
                    [7] => Fontes de informação geográficas@pt
                    [8] => Ibge educa - crianças@pt
                    [9] => Brasil@pt
                    [10] => Information literacy@en
                    [11] => Information literacy program@en
                    [12] => Geographic information sources@en
                    [13] => Ibge educa - children@en
                    [14] => Brazil@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 3
                    [nr] => 3
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2023-12-21
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.62758/re.v3i3.275
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/275
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/275/287
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)