Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 109
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1561
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Accreditation processes of information and documentation degrees in Spain: frameworks and models for improving of teaching quality@en
                    [1] => Procesos de acreditación de titulaciones de información y documentación en España: marcos de referencia y modelos para la mejora de la calidad de la docencia@es
                    [2] => Processos de acreditação de titulação em informação e documentação na Espanha: marcos de referência e modelos para melhorar a qualidade do ensino@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Analysis of the situation of the accreditation of Information and Documentation degrees in Spain. Based on the information available in the Registry of Universities, Centres and Degrees (RUCT) of the Ministry of Universities, a comparative analysis of the situation of accreditation of degrees related to the field of Information and Documentation in Spain is carried out. Based on the data obtained, an assessment is made of the general situation of accreditation in Spanish universities (with special reference to institutional accreditation of centres versus institutional accreditation of degrees); the situation of accreditation of Bachelor´s, Master´s and PhD degrees in the field of Information and Documentation; and the future prospects for institutional accreditation of these studies. The results show that few Information and Documentation studies are accredited by institutional accreditation (3 Bachelor´s degrees, 5 Master´s degrees and no doctoral programmes), although both the legislation and the number of existing degrees in the centres make it advisable to opt for institutional accreditation of centres to confirm the official nature of the studies.@en
                    [1] => Análisis de la situación de la acreditación de las titulaciones de Información y Documentación en España. A partir de la información disponible en el Registro de Universidades, Centros y Títulos (RUCT) del Ministerio de Universidades, se lleva a cabo un análisis comparativo de la situación en la que se encuentra la acreditación de las titulaciones relacionadas con el ámbito de la Información y la Documentación en España. A partir de los datos obtenidos se valora la situación general de la acreditación en las universidades españolas (con especial referencia a la acreditación institucional de centros frente a la acreditación institucional de títulos); la situación de la acreditación de las titulaciones de grado, máster y doctorado del ámbito de la Información y la Documentación; y las perspectivas futuras de la acreditación institucional de estos estudios. Los resultados permiten apreciar que son pocos los estudios de información y Documentación acreditados por la vía de la acreditación institucional (3 títulos de grado, 5 de máster y ningún programa de doctorado), aunque tanto la legislación como el número de títulos existentes en los centros, aconseja optar por la modalidad de la acreditación institucional de centros para confirmar el carácter oficial de los estudios.@es
                    [2] => Análise da situação da acreditação dos diplomas de Informação e Documentação em Espanha. Com base na informação disponível no Registo de Universidades, Centros e Diplomas (RUCT) do Ministério das Universidades, realiza-se uma análise comparativa da situação da acreditação de diplomas relacionados com o domínio da Informação e Documentação em Espanha. Com base nos dados obtidos, é feita uma avaliação da situação geral da acreditação nas universidades espanholas (com especial referência à acreditação institucional de centros versus a acreditação institucional de diplomas); a situação da acreditação de licenciaturas, mestrados e doutoramentos no domínio da Informação e Documentação; e as perspectivas futuras para a acreditação institucional destes estudos. Os resultados mostram que poucos estudos de Informação e Documentação são acreditados por acreditação institucional (3 licenciaturas, 5 mestrados e nenhum programa de doutoramento), embora tanto a legislação como o número de licenciaturas existentes nos centros aconselhem a opção pela acreditação institucional dos centros para confirmar a natureza oficial dos estudos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => José Luis Bonal-Zazo
                    [1] => María del Pilar Ortego de Lorenzo-Cáceres
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Títulos académicos de información y documentación@es
                    [1] => Acreditación de títulos académicos@es
                    [2] => Acreditación institucional de centros académicos@es
                    [3] => Universidades españolas@es
                    [4] => Academic degrees of information and documentation@en
                    [5] => Accreditation of academic titles@en
                    [6] => Institutional accreditation of academic centers@en
                    [7] => Spanish universities@en
                    [8] => Títulos acadêmicos de informação e documentação@pt
                    [9] => Acreditação de títulos acadêmicos@pt
                    [10] => Credenciamento institucional de centros acadêmicos@pt
                    [11] => Universidades espanholas@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 3
                    [nr] => 4
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-01-11
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.62758/re.v3i4.273
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/273
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/273/285
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => es
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)