Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 109
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1561
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Aspects of social responsibility in the formation of the librarian@en
                    [1] => Aspectos de la responsabilidad social en la formación bibliotecaria@es
                    [2] => Aspectos da responsabilidade social na formação do bibliotecário@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The social and technological changes have occurred in recent years require an awareness of the profession on issues focused on social responsibility. Rethinking the education of librarians, defining a profile that meets the different social groups and is linked to social responsibility, raising the question: what are the aspects of social responsibility addressed during the training of librarians? From that question was examined conceptual aspects of the programs of subject bibliographies of library science course at the Federal University of Ceará (UFC). It was noted that social responsibility is focused on the quality of relationships to the growth of society, taking responsibility for a professional librarian as an agent of processors, the performance of his duties as called information society.@en
                    [1] => Los cambios sociales y tecnológicos que se han producido en los últimos años exigen a las profesiones sensibilizarse en temas relacionados con la responsabilidad social. Repensar la formación de los profesionales bibliotecarios, definiendo un perfil que atienda a los diferentes grupos sociales y que se vincule con la responsabilidad social, nos lleva a cuestionarnos: ¿cuáles son los aspectos de la responsabilidad social que se abordan durante la formación del bibliotecario? Con base en esta pregunta, se analizaron aspectos conceptuales de las bibliografías de las disciplinas del curso de biblioteconomía de la Universidad Federal de Ceará (UFC). Se observó que la responsabilidad social se enfoca en la calidad de las relaciones para el crecimiento de la sociedad, teniendo el profesional bibliotecario una responsabilidad, como agente transformador, en el desempeño de sus atribuciones en la llamada sociedad de la información.@es
                    [2] => As mudanças sociais e tecnológicas ocorridas nos últimos anos exigem das profissões uma sensibilização sobre as temáticas voltadas à responsabilidade social. Repensar a formação do profissional bibliotecário, definindo um perfil que atenda aos diferentes grupos sociais e que esteja vinculada a responsabilidade social, nos leva a questionar: quais são os aspectos da responsabilidade social abordados durante a formação do bibliotecário? A partir dessa questão, analisou-se aspectos conceituais das bibliografias dos programas das disciplinas do curso de biblioteconomia da Universidade Federal do Ceará (UFC). Observou-se que a responsabilidade social foca a qualidade das relações para o crescimento da sociedade, tendo o profissional bibliotecário uma responsabilidade, como agente de transformador, no desempenho de suas atribuições na chamada sociedade da informação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Elizabete de Oliveira da Silva
                    [1] => Gabriela Belmont de Farias
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Responsabilidad social@es
                    [1] => Formación del bibliotecário@es
                    [2] => Responsabilidade social@pt
                    [3] => Formação do bibliotecário@pt
                    [4] => Social responsability@en
                    [5] => Librarian formation@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 1
                    [nr] => 2
                    [year] => 2011
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-04-10
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.62758/re.v1i2.44
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/44
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/44/46
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)