Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 109
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1561
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The educational role of the library and the librarian: a study on the Rachel de Queiroz Library in Fortaleza/CE@en
                    [1] => El papel educativo de la biblioteca y del bibliotecario: un estudio sobre la Biblioteca Rachel de Queiroz en Fortaleza/CE@es
                    [2] => O papel educativo da biblioteca e do bibliotecário: um estudo sobre a Biblioteca Rachel de Queiroz em Fortaleza/CE@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Aims to discuss the educational dimension of the library and the librarian. Accordingly, it presents a reflection on the role of libraries since the nineteenth century until the present day. Places the practice of mediation in reading and information as a key task of the librarian as an educator and agent of social transformation. The methodology was performed, firstly, a literature on the subject, and in the second step, was undertaken a field survey of stamp qualitative, in which he sought to observe and interact for a period of four months with users and run rivers of Rachel de Queiroz Library, located in Fortaleza/CE and maintained by Social Service of Trade Agreements (SESC). Data collection was conducted between May and September of 2010 and took a sample of 10 subjects of mixed age and both sexes.@en
                    [1] => Su principal objetivo es discutir la dimensión educativa de la biblioteca y del bibliotecario. En este sentido, presenta una reflexión sobre el papel de las bibliotecas desde el siglo XIX hasta nuestros días. Aborda la práctica de la lectura y la mediación de la información como una de las principales tareas del bibliotecario como educador y agente de transformación social. Como metodología, en primer lugar se realizó un levantamiento bibliográfico sobre el tema, y ​​luego se realizó una investigación de campo cualitativa, en la que se buscó observar e interactuar durante un período de cuatro meses con usuarios y empleados de la Biblioteca Raquel de Queiroz. ., ubicada en Fortaleza/CE y mantenida por el Servicio Social de Comercio (SESC). La recolección de datos se realizó entre mayo y septiembre de 2010 y contó con una muestra de 10 sujetos, de diferentes edades y de ambos sexos.@es
                    [2] => Tem como objetivo principal discutir a dimensão educativa da biblioteca e do bibliotecário. Nesse sentido, apresenta uma reflexão sobre o papel das bibliotecas desde o século XIX até os dias de hoje. Aborda a prática da mediação da leitura e da informação como uma das principais tarefas do bibliotecário enquanto educador e agente de transformação social. Como metodologia foi realizada, primeiramente, um levantamento bibliográfico sobre o tema, e em seguida empreendeu-se uma pesquisa de campo de cunho qualitativo, na qual se buscou observar e interagir por um período de quatro meses com usuários e funcionários da Biblioteca Rachel de Queiroz, situada em Fortaleza/CE e mantida pelo Serviço Social do Comércio (SESC). A coleta de dados foi realizada entre maio e setembro do ano de 2010 e teve uma amostra de 10 sujeitos, com idades variadas e de ambos os sexos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jefferson Veras Nunes
                    [1] => Denyse Maria Borges Paes
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Papel de las bibliotecas@es
                    [1] => Mediación de la lectura@es
                    [2] => Bibliotecário-educador@es
                    [3] => Papel das bibliotecas@pt
                    [4] => Mediação da leitura@pt
                    [5] => Bibliotecário-educador@pt
                    [6] => Role of libraries@en
                    [7] => Reading mediation@en
                    [8] => Librarian-educator@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 1
                    [nr] => 2
                    [year] => 2011
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-04-10
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.62758/re.v1i2.36
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/36
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/36/38
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)