Array
(
    [responseDate] => 2025-01-13T21:32:39Z
    [request] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36
                            [datestamp] => 2024-04-26T11:27:18Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => revistaedicic:INV
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The educational role of the library and the librarian: a study on the Rachel de Queiroz Library in Fortaleza/CE
                                            [1] => El papel educativo de la biblioteca y del bibliotecario: un estudio sobre la Biblioteca Rachel de Queiroz en Fortaleza/CE
                                            [2] => O papel educativo da biblioteca e do bibliotecário: um estudo sobre a Biblioteca Rachel de Queiroz em Fortaleza/CE
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Nunes, Jefferson Veras
                                            [1] => Paes, Denyse Maria Borges
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Papel de las Bibliotecas
                                            [1] => Mediación de la Lectura
                                            [2] => Bibliotecário-Educador
                                            [3] => Papel das Bibliotecas
                                            [4] => Mediação da Leitura
                                            [5] => Bibliotecário-Educador
                                            [6] => Role of Libraries
                                            [7] => Reading Mediation
                                            [8] => Librarian-Educator
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Aims to discuss the educational dimension of the library and the librarian. Accordingly, it presents a reflection on the role of libraries since the nineteenth century until the present day. Places the practice of mediation in reading and information as a key task of the librarian as an educator and agent of social transformation. The methodology was performed, firstly, a literature on the subject, and in the second step, was undertaken a field survey of stamp qualitative, in which he sought to observe and interact for a period of four months with users and run rivers of Rachel de Queiroz Library, located in Fortaleza/CE and maintained by Social Service of Trade Agreements (SESC). Data collection was conducted between May and September of 2010 and took a sample of 10 subjects of mixed age and both sexes.
                                            [1] => Su principal objetivo es discutir la dimensión educativa de la biblioteca y del bibliotecario. En este sentido, presenta una reflexión sobre el papel de las bibliotecas desde el siglo XIX hasta nuestros días. Aborda la práctica de la lectura y la mediación de la información como una de las principales tareas del bibliotecario como educador y agente de transformación social. Como metodología, en primer lugar se realizó un levantamiento bibliográfico sobre el tema, y ​​luego se realizó una investigación de campo cualitativa, en la que se buscó observar e interactuar durante un período de cuatro meses con usuarios y empleados de la Biblioteca Raquel de Queiroz. ., ubicada en Fortaleza/CE y mantenida por el Servicio Social de Comercio (SESC). La recolección de datos se realizó entre mayo y septiembre de 2010 y contó con una muestra de 10 sujetos, de diferentes edades y de ambos sexos.
                                            [2] => Tem como objetivo principal discutir a dimensão educativa da biblioteca e do bibliotecário. Nesse sentido, apresenta uma reflexão sobre o papel das bibliotecas desde o século XIX até os dias de hoje. Aborda a prática da mediação da leitura e da informação como uma das principais tarefas do bibliotecário enquanto educador e agente de transformação social. Como metodologia foi realizada, primeiramente, um levantamento bibliográfico sobre o tema, e em seguida empreendeu-se uma pesquisa de campo de cunho qualitativo, na qual se buscou observar e interagir por um período de quatro meses com usuários e funcionários da Biblioteca Rachel de Queiroz, situada em Fortaleza/CE e mantida pelo Serviço Social do Comércio (SESC). A coleta de dados foi realizada entre maio e setembro do ano de 2010 e teve uma amostra de 10 sujeitos, com idades variadas e de ambos os sexos.
                                        )

                                    [publisher] => Asociación de Educación e Investigación en Ciencia de la Información de Iberoamérica y el Caribe
                                    [date] => 2021-04-10
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Research Paper
                                            [3] => Artículo de Investigación
                                            [4] => Artigo de Pesquisa
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/36
                                            [1] => 10.62758/re.v1i2.36
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista EDICIC; Vol. 1 No. 2 (2011); 200-211
                                            [1] => Revista EDICIC; Vol. 1 Núm. 2 (2011); 200-211
                                            [2] => Revista EDICIC; v. 1 n. 2 (2011); 200-211
                                            [3] => 2236-5753
                                            [4] => 10.62758/re.v1i2
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/36/38
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Derechos de autor 2021 Revista EDICIC
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)