Array
(
    [responseDate] => 2025-01-13T21:30:43Z
    [request] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1
                            [datestamp] => 2024-04-26T11:27:12Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => revistaedicic:INV
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => La alfabetización informacional como factor crítico de éxito para la investigación en el campo de las Ciencias de la Información: transferencia de principios para la reflexión
                                            [1] => A competência em informação como um fator crítico de sucesso para a pesquisa na área de Ciência da Informação: transferência de princípios para reflexão
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Belluzzo, Regina Célia Baptista
                                            [1] => Feres, Glória Georges
                                            [2] => Bassetto, Clemilton Luis Bassetto
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This study is to provide parameters from theoretical and exploratory research in the creation and institutionalization of information science to establish a link with Information Literacy. Approaches are presented in which contributions allow us to understand the relationships and kinds of science in general and their applicability to the population studied, since these theories have a big relationship with the deepening of the area and their social, cultural and economic relationships. We hope to contribute with selective reference to assist the understanding of the issues arising from information science and the knowledge generated by its researchers. This requires developing new skills of access and use of information, providing an interaction between information literacy and knowledge building in Information Science.
                                            [1] => Busca ofrecer parámetros a partir de investigaciones teóricas y exploratorias con foco en la constitución e institucionalización de las Ciencias de la Información para el establecimiento de un vínculo con la Competencia Informacional. Se presentan enfoques cuyos aportes permiten comprender las relaciones y formas de la ciencia en general y su aplicabilidad al universo investigado, ya que las teorías tienen mayor correspondencia con la profundización del área y sus relaciones sociales, culturales y económicas. Se espera contribuir con un marco selectivo que ayude a la comprensión de las cuestiones que surgen de las Ciencias de la Información y del conocimiento generado por sus investigadores. Esto requiere el desarrollo de nuevas habilidades para el acceso y uso de la información, estableciéndose aquí la interacción entre la Competencia Informacional y la construcción del conocimiento en Ciencias de la Información.
                                            [2] => Busca-se oferecer parâmetros a partir de pesquisa teórica e exploratória sob enfoque da constituição e institucionalização da Ciência da Informação para o estabelecimento de elo com a Competência em Informação. Abordagens são apresentadas cujas contribuições permitem compreender as relações e formas da ciência em geral e sua aplicabilidade ao universo pesquisado, uma vez que as teorias têm maior correspondência com o aprofundamento da área e suas relações sociais, culturais e econômicas. Espera-se contribuir com referencial seletivo que auxilie a compreensão das questões decorrentes à Ciência da Informação e o conhecimento gerado pelos seus pesquisadores. Isso requer o desenvolvimento de novas habilidades de acesso e uso da informação, estabelecendo-se aqui a interação entre a Competência em Informação e a construção do conhecimento na Ciência da Informação.
                                        )

                                    [publisher] => Asociación de Educación e Investigación en Ciencia de la Información de Iberoamérica y el Caribe
                                    [date] => 2021-04-10
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Research Paper
                                            [3] => Artículo de Investigación
                                            [4] => Artigo de Pesquisa
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/1
                                            [1] => 10.62758/re.v1i1.1
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista EDICIC; Vol. 1 No. 1 (2011); 277-294
                                            [1] => Revista EDICIC; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 277-294
                                            [2] => Revista EDICIC; v. 1 n. 1 (2011); 277-294
                                            [3] => 2236-5753
                                            [4] => 10.62758/re.v1i1
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://ojs.edicic.org/revistaedicic/article/view/1/1
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Derechos de autor 2021 Revista EDICIC
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)