Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 624
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Design and validation of the Self-diagnosis questionnaire on Digital Competences for vulnerable groups (SDIGCOMP)@en
                    [1] => Diseño y validación del cuestionario Autodiagnóstico en Competencias Digitales para colectivos vulnerables (ACOMDIG)@es
                    [2] => Projeto e validação do questionário de autodiagnóstico sobre competências digitais para grupos vulneráveis (ACOMDIG).@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The assessment of digital competencies involves any process to determine the degree of aptitude that a person possesses with respect to the use of digital technology, as well as their ability to efficiently apply this knowledge in different contexts of life. With the digital revolution, technological challenges may reveal gaps and difficulties that aggravate inequalities and social problems, particularly in vulnerable groups. This work aims to design and validate a self-diagnostic questionnaire, previously based on the level of digital competences of migrant women, according to the European Framework of Digital Competences for Citizenship (DigComp). Regarding the method, a mixed design has been applied, concretized from the quantitative way in an inter-judge evaluation with a descriptive content analysis, and in a measurement of the factorial structure of the instrument, and from the qualitative way through a refinement of the questionnaire, considering the observations raised in a discussion group. As a result, the instrument showed adequate psychometric properties to collect valid and reliable information. In conclusion, the final version of the questionnaire, entitled Self-perception of the level of performance in Digital Competences (ACOMDIG), is presented.@en
                    [1] => La evaluación de competencias digitales supone todo proceso para determinar el grado de aptitud que posee una persona con respecto al uso de la tecnología digital, así como su capacidad para aplicar eficientemente estos conocimientos en diferentes contextos de la vida. Con la revolución digital, los retos tecnológicos pueden evidenciar carencias y dificultades que agraven desigualdades y problemáticas sociales, particularmente en colectivos vulnerables. Este trabajo tiene el objetivo de diseñar y validar un cuestionario autodiagnóstico, previamente fundamentado, basado en el nivel de competencias digitales de mujeres migrantes, de acuerdo con el Marco europeo de competencias digitales para la ciudadanía (DigComp). Respecto al método, se ha aplicado un diseño mixto, concretado desde la vía cuantitativa en una evaluación Inter jueces con un análisis de contenido de carácter descriptivo, y en una medición de la estructura factorial del instrumento, y desde la vía cualitativa a través de un perfeccionamiento del cuestionario, considerando las observaciones planteadas en un grupo de discusión. Como resultado, el instrumento mostró unas propiedades psicométricas adecuadas para recoger información válida y fiable. En conclusión, se presenta el cuestionario en su versión final, titulado Autopercepción sobre el nivel de desempeño en Competencias Digitales (ACOMDIG).@es
                    [2] => A avaliação das competências digitais envolve qualquer processo para determinar o grau de aptidão que uma pessoa possui com relação ao uso da tecnologia digital, bem como sua capacidade de aplicar eficientemente esse conhecimento em diferentes contextos da vida. Com a revolução digital, os desafios tecnológicos podem evidenciar lacunas e dificuldades que agravam as desigualdades e os problemas sociais, principalmente em grupos vulneráveis. O objetivo deste estudo é elaborar e validar um questionário de autodiagnóstico baseado no nível de competências digitais de mulheres migrantes, de acordo com o European Digital Competences for Citizenship Framework (DigComp). Quanto ao método, foi aplicado um projeto misto, usando uma abordagem quantitativa com uma análise descritiva do conteúdo e uma medição da estrutura fatorial do instrumento, e uma abordagem qualitativa por meio de um refinamento do questionário, levando em conta as observações feitas em uma discussão de grupo focal. Como resultado, o instrumento apresentou propriedades psicométricas adequadas para coletar informações válidas e confiáveis. Para concluir, é apresentada a versão final do questionário, intitulada Autopercepção do nível de desempenho em Competências Digitais (ACOMDIG).@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Alejandro López-García
                    [1] => Catalina Guerrero-Romera
                    [2] => María Victoria Zaragoza Vidal
                    [3] => Miguel Ángel Vera-Baceta
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Literacia digital@pt
                    [1] => Aprendizagem em linha.@pt
                    [2] => Mulheres migrantes@pt
                    [3] => Alfabetización digital@es
                    [4] => Aprendizaje en linea@es
                    [5] => Mujeres migrantes@es
                    [6] => Digital literacy@en
                    [7] => Online learning@en
                    [8] => Migrants women@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 17
                    [nr] => 1
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-03-27
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v17.n1.2024.53196
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/53196
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/53196/39888
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)