Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 77
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1211
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => A lei de aprendizagem como ferramenta para redução de desigualdades no Brasil e em Sergipe@pt
                    [1] => The learning law as a tool for reducing illegal working conditions in Brazil and Sergipe@en
                    [2] => A lei de aprendizagem como ferramenta para redução de desigualdades no Brasil e em Sergipe@es
                    [3] => La loi sur l´apprentissage comme outil de réduction des inégalités au Brésil et à Sergipe@fr
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article aims to understand the systematics surrounding the Learning Law and its applicability, taking into account the peculiarities of children and adolescents in Sergipe. With the recognition of new subjects of law and the constitutionalization promoted by the Federal Constitution of 1988, there was an evolution in guarantees for children and adolescents, promoting various mechanisms to combat exploitation and the deterioration of the dignity of these individuals. Among the tools is the aforementioned law, object of this study, which seeks, through professionalization, to train and insert young people in the world of work, aiming to reduce social inequalities. Despite its potential, there is still resistance from employers to comply with the law, so this article seeks to reflect on its social, legal and historical context, evaluating its applicability, effectiveness and possible violations. Understanding this problem, it is necessary to face the challenges and opportunities for the insertion of adolescents and young people in the Brazilian context, taking into account the issue of informality and unemployment. Through the bibliographic deductive method, using specific legislation and specialized doctrine as sources, the work identified the importance of applying the learning law to face the exploitation of child labor, overcoming informality and unemployment.@en
                    [1] => El objetivo central de este artículo es comprender el sistema que rodea a la Ley de Aprendizaje y su aplicabilidad, teniendo en cuenta las peculiaridades de los niños y adolescentes de Sergipe y los principales obstáculos para el correcto cumplimiento de la legislación. Con el reconocimiento de nuevos sujetos de derecho y la constitucionalización promovida por la Constitución Federal de 1988, se ha producido una evolución en las garantías de los niños y adolescentes, promoviéndose diversos mecanismos para combatir la explotación y la violación de la dignidad de estos individuos. Una de estas herramientas es la mencionada ley, objeto de este estudio, que busca, por medio de la profesionalización, capacitar e insertar a los jóvenes en el mundo del trabajo, con el objetivo de reducir las desigualdades sociales. El artículo busca entender que, a pesar de su potencial, aún existe resistencia por parte de los empleadores a cumplir con la ley, por lo que este artículo busca reflexionar sobre su contexto social, legal e histórico, evaluando su aplicabilidad, efectividad y posibles violaciones. Entendiendo esta problemática, es necesario abordar los desafíos y oportunidades de emplear adolescentes y jóvenes en el contexto brasileño, teniendo en cuenta la cuestión de la informalidad y el desempleo. Utilizando como fuentes el método deductivo bibliográfico, la legislación específica y la doctrina especializada, el trabajo identificó la importancia de la aplicación de la ley de aprendizaje para enfrentar la explotación del trabajo infantil, superando la informalidad y el desempleo y, consecuentemente, reduciendo las desigualdades.@es
                    [2] => Este artigo tem por objetivo central compreender a sistemática em torno da Lei da Aprendizagem e sua aplicabilidade, levando em consideração as peculiaridades de crianças e adolescentes em Sergipe e os principais entraves para o devido cumprimento da legislação. Com o reconhecimento de novos sujeitos de direito e a constitucionalização promovida pela Constituição Federal de 1988, houve uma evolução em garantias para crianças e adolescentes, sendo promovidos diversos mecanismos no combate à exploração e a violação da dignidade desses indivíduos. Entre as ferramentas está a referida lei, objeto deste estudo, que busca, através da profissionalização, capacitar e inserir jovens no mundo do trabalho, visando reduzir desigualdades sociais. O artigo busca compreender que, apesar de suas potencialidades, ainda há resistência dos empregadores em cumprir a lei, por isso, o presente artigo busca refletir sobre seu contexto social, jurídico e histórico, avaliando sua aplicabilidade, eficácia e possíveis violações. Compreendendo tal problemática, cabe serem enfrentados os desafios e oportunidades da inserção de adolescentes e jovens no contexto brasileiro, levando em consideração a questão da informalidade e do desemprego. Por meio do método dedutivo bibliográfico, utilizando como fontes a legislação específica e a doutrina especializada, o trabalho identificou a importância da aplicação da lei de aprendizagem para o enfrentamento da exploração do trabalho infantil, a superação da informalidade e do desemprego, e por consequência a diminuição de desigualdades.@pt
                    [3] => L´objectif principal de cet article est de comprendre le système entourant la loi sur l´apprentissage et son applicabilité, en tenant compte des particularités des enfants et des adolescents de Sergipe et des principaux obstacles au bon respect de la législation. Avec la reconnaissance de nouveaux sujets de droit et la constitutionnalisation promue par la Constitution fédérale de 1988, il y a eu une évolution des garanties pour les enfants et les adolescents, avec la promotion de divers mécanismes pour lutter contre l´exploitation et la violation de la dignité de ces personnes. L´un de ces outils est la loi susmentionnée, qui fait l´objet de cette étude, et qui vise, par le biais de la professionnalisation, à former et à insérer les jeunes dans le monde du travail, dans le but de réduire les inégalités sociales. L´article cherche à comprendre que, malgré son potentiel, il existe toujours une résistance de la part des employeurs à se conformer à la loi, c´est pourquoi cet article cherche à réfléchir sur son contexte social, juridique et historique, en évaluant son applicabilité, son efficacité et ses violations possibles. Pour comprendre ce problème, il convient d´aborder les défis et les opportunités liés à l´emploi des adolescents et des jeunes dans le contexte brésilien, en tenant compte de la question de l´informalité et du chômage. En utilisant la méthode bibliographique déductive, la législation spécifique et la doctrine spécialisée comme sources, le travail a identifié l´importance de l´application de la loi sur l´apprentissage pour lutter contre l´exploitation du travail des enfants, surmonter l´informalité et le chômage et, par conséquent, réduire les inégalités.@fr
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Gustavo Henrique Santana Alves
                    [1] => Karyna Batista Sposato
                    [2] => Lídia Nascimento Gusmão de Abreu
                    [3] => Matheus de Souza Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Learning law@en
                    [1] => Minority@en
                    [2] => Youth vulnerability@en
                    [3] => Child labor@en
                    [4] => Ley de aprendizaje@es
                    [5] => Minoría de edad@es
                    [6] => Vulnerabilidad juvenil@es
                    [7] => Trabajo infantil@es
                    [8] => Lei de aprendizagem@pt
                    [9] => Menoridade@pt
                    [10] => Vunerabilidade juvenil@pt
                    [11] => Trabalho infantil@pt
                    [12] => Loi sur l´apprentissage@fr
                    [13] => Âge de la minorité@fr
                    [14] => Vulnérabilité des mineurs@fr
                    [15] => Travail des enfants@fr
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 6
                    [nr] => no especial
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-03-03
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.33467/conci.v6i.20131
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/conci/article/view/20131
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/conci/article/view/20131/15042
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/conci/article/view/20131/15043
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufs.br/conci/article/view/20131/15044
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)