Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 13
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 222
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => INOVAÇÃO DIGITAL E INTERNACIONALIZAÇÃO DO NEGÓCIO: estudo de caso em uma empresa de cintas modeladoras Linfodreaening@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Faced with a highly competitive global scenario full of uncertainties, one of the solutions for organisations can be made up not only of innovation, but also of internationalization and digital transformation of the business. These, when combined, enhance the organisation´s work, add value, increase profits, generate greater competitiveness and reduce the company´s dependence on the internal market. In view of this, the study aimed to identify the contributions of digital innovation actions in the internationalisation process of a company that produces and sells lymphodraining girdles, located in the south of Santa Catarina. Methodologically, it was characterised as a qualitative study, descriptive and explanatory in nature, and a case study in terms of the means of investigation. Primary data was collected by means of a virtual interview with the aid of a semi-structured script with the company´s owner. Content analysis was used to analyse the results. he main findings revealed that the internationalisation process began in 2019, somewhat by chance, when, due to increased sales, the entrepreneur found an opportunity to export to Portugal. Incremental innovations were made to her products to improve their acceptance on the international market, as well as the use of new technologies such as integrated ERP, a cloud data storage system, digital banking, e-commerce and sales via social networks (Instagram and WhatsApp). Digital innovation has also contributed to security, agility, communication and transparency, which are passed on to the customer through a secure website and efficient communication platforms.@en
                    [1] => Ante un escenario global altamente competitivo y lleno de incertidumbres, una de las soluciones para las organizaciones puede pasar no sólo por la innovación, sino también por la internacionalización y la transformación digital del negocio. Estas, combinadas, potencian el trabajo de la organización, añaden valor, aumentan los beneficios, generan mayor competitividad y reducen la dependencia de la empresa del mercado interno. Teniendo en cuenta esto, el estudio tuvo como objetivo identificar las contribuciones de las acciones de innovación digital en el proceso de internacionalización de una empresa que produce y comercializa fajas linfodrenantes, localizada en el sur de Santa Catarina. Metodológicamente, se caracterizó como una investigación cualitativa, de naturaleza descriptiva y explicativa, y un estudio de caso en cuanto a los medios de investigación. Los datos primarios se recogieron mediante una entrevista virtual con ayuda de un guión semiestructurado con el propietario de la empresa. Se utilizó el análisis de contenido para analizar los resultados. Las principales conclusiones revelaron que el proceso de internacionalización comenzó en 2019, de forma un tanto casual, cuando, debido al aumento de las ventas, la empresaria encontró la oportunidad de exportar a Portugal. Se realizaron innovaciones incrementales en sus productos para mejorar su aceptación en el mercado internacional, así como el uso de nuevas tecnologías como ERP integrado, un sistema de almacenamiento de datos en la nube, banca digital, comercio electrónico y ventas a través de redes sociales (Instagram y WhatsApp). La innovación digital también ha contribuido a la seguridad, la agilidad, la comunicación y la transparencia, que se transmiten al cliente a través de un sitio web seguro y plataformas de comunicación eficaces.@es
                    [2] => Diante de um cenário global altamente competitivo e repleto de incertezas, uma das soluções para as organizações pode ser composta não só pela inovação, mas também pela internacionalização e transformação digital do negócio. Estas, quando aliadas, potencializam os trabalhos da organização, agregam valor, aumentam lucros, geram maior competitividade e diminuem a dependência da empresa do mercado interno. Diante disto, o estudo objetivou identificar as contribuições das ações de inovação digital no processo de internacionalização de uma empresa que produz e comercializa cintas modeladoras linfodreaening, localizada no Sul de Santa Catarina. Metodologicamente, caracterizou-se como uma pesquisa de abordagem qualitativa, e quanto aos fins, de caráter descritivo e explicativo, e, um estudo de caso, quanto aos meios de investigação. A coleta de dados primários ocorreu por meio de entrevista virtual com o auxílio de um roteiro semiestruturado aplicada com a proprietária da empresa. Para a análise dos resultados, optou-se pela análise de conteúdo. Os principais achados revelaram que o processo de internacionalização se iniciou no ano de 2019, meio que por acaso, quando, em função do aumento de vendas, a empreendedora encontrou uma oportunidade para exportar para Portugal. Inovações incrementais foram feitas em seus produtos para melhor aceitação no mercado internacional, assim como o emprego de novas tecnologias como ERP integrado, sistema de armazenamento de dados em nuvem, bancos digitais, e-commerce e vendas pelas redes sociais (Instagram e o Whatsapp). A inovação digital contribuiu ainda na questão de segurança, agilidade, comunicação e transparência que são repassadas ao cliente por meio de site seguro e plataformas de comunicação eficientes.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Thainara Bianco Nunes
                    [1] => Elenice Padoin Juliani Engel
                    [2] => Júlio César Zilli
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Digital innovation@en
                    [1] => Digital transformation@en
                    [2] => Internationalization@en
                    [3] => Innovación digital@es
                    [4] => Transformación digital@es
                    [5] => Internacionalización@es
                    [6] => Inovação digital@pt
                    [7] => Transformação digital@pt
                    [8] => Internacionalização@pt
                    [9] => Digital innovation@pt
                    [10] => Digital transformation@pt
                    [11] => Internationalization@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 2
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-02-01
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/p2p.2024v10n2e-6683
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6683
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6683/6461
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6683/6462
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)