Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 11
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 196
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => COMMUNICATION AND INFORMATION LITERACY: INTERDISCIPLINARY RELATIONSHIP BETWEEN MEDIATING, CONSUMPTION AND DISINFORMATION@en
                    [1] => Comunicação e competência em informação: relação interdisciplinar entre midiatização, consumo e desinformação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Mediatization influences opinions and behavior through the media; means that also stimulate consumption and shape purchasing patterns. Information literacy is key to discerning true from false information, especially in a context of disinformation, were misleading news spreads easily, affecting public opinion. The research aims to study the interdisciplinarity of theoretical studies of communication, mediatization and consumption, with a focus on information literacy to combat misinformation. The research is characterized as descriptive, with a qualitative approach and basic nature, making use of the bibliographic research method and literature review to discuss the themes: Calhoun (2012), França (2003) and Sodré (2007) to contextualize Communication; Dudziak (2003), Santos and Santos (2022) and Vitorino and Piantola (2020) to discuss Information Literacy. By establishing a conscious and critical relationship with mediatization, consumption and CoInfo, we will build a more informed society, capable of making more important decisions that can contribute to debates in public and political life.@en
                    [1] => A midiatização influencia opiniões e comportamentos através dos meios de comunicação; meios estes que também estimulam o consumo e moldam padrões de compra. A competência em informação é fundamental para discernir informações verdadeiras de falsas, especialmente em um contexto de desinformação, onde notícias enganosas se espalham facilmente, afetando a opinião pública. A pesquisa tem como objetivo estudar a interdisciplinaridade dos estudos teóricos da comunicação, midiatização e consumo, com foco na competência em informação para o combate à desinformação. A pesquisa caracteriza-se como descritiva, de abordagem qualitativa e natureza básica, fazendo uso do método de pesquisa bibliográfica e revisão da literatura para discussão das temáticas: Calhoun (2012), França (2003) e Sodré (2007) para contextualização da Comunicação; Dudziak (2003), Santos e Santos (2022) e Vitorino e Piantola (2020) para discussão da Competência em Informação. Ao estabelecer uma relação consciente e crítica à midiatização, consumo e CoInfo, construiremos uma sociedade mais informada, capaz de tomar decisões mais importantes que possam contribuir nos debates da vida pública e política.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Rodrigo da Silva Almeida
                    [1] => Eddie Carlos Saraiva da Silva
                    [2] => Danielly Oliveira Inomata
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information literacy@en
                    [1] => Mediatization@en
                    [2] => Consumption@en
                    [3] => Misinformation@en
                    [4] => Interdisciplinarity@en
                    [5] => Competência em informação@pt
                    [6] => Midiatização@pt
                    [7] => Consumo@pt
                    [8] => Desinformação@pt
                    [9] => Interdisciplinaridade@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 37
                    [nr] => 2
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-01-10
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/16192
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/16192/10561
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)