Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 61
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1176
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Problem-Based Learning (PBl) in the Unochapecó Library graduation@en
                    [1] => Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) en el curso de Bibliotecología Unochapecó@es
                    [2] => Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP) no curso de Biblioteconomia da Unochapecó@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The research aims to report the application of the Problem-Based Learning (PBL) methodology in teaching-learning in the Librarianship course at Unochapecó. Regarding the methodology, documental analysis was used, based on the analysis of the Pedagogical Project of the Course (PPC), curricularized extension project, teaching plan of the curricular component, and of the documents used in the construction of the discipline, as well as the evaluations carried out by the students and the representative of the partner institution. With regard to the results of the work, the organization of the PBL is presented, consisting of three stages: diagnosis, hypotheses/investigation and final report; the dynamics used (diagnosis with the SWOT tool, generous reading, filing, construction of manuals), materials (videos, articles, standards), in addition to the report on the seminar and work delivered by the groups, to end the component evaluation. It is concluded that the PBL made it possible to experience a meaningful learning experience for the students of the course, by bringing them closer to the library environment and the challenges imposed on the librarian´s work, regarding the application of document normalization.@en
                    [1] => La investigación tiene como objetivo reportar la aplicación de la metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) en la enseñanza-aprendizaje en la carrera de Biblioteconomía de Unochapecó. En cuanto a la metodología, se utilizó el análisis documental, a partir del análisis del Proyecto Pedagógico de Curso (PPC), proyecto de extensión curricular, plan de enseñanza del componente curricular, y de los documentos utilizados en la construcción de la disciplina, así como las evaluaciones realizadas por los estudiantes y el representante de la institución socia. En cuanto a los resultados del trabajo, se presenta la organización del PBL, que consta de tres etapas: diagnóstico, hipótesis/investigación e informe final; las dinámicas utilizadas (diagnóstico con la herramienta FODA, lectura generosa, archivo, construcción de manuales), materiales (videos, artículos, normas), además del informe del seminario y trabajos entregados por los grupos, para finalizar la evaluación del componente. Se concluye que el PBL posibilitó vivir una experiencia de aprendizaje significativa para los estudiantes del curso, al acercarlos al ambiente bibliotecario y a los desafíos impuestos al trabajo del bibliotecario, en cuanto a la aplicación de la normalización documental.@es
                    [2] => O relato de experiência tem como objetivo conhecer as contribuições da aplicação da metodologia Aprendizagem Baseada em Problemas (ABP) no ensino-aprendizagem no curso de Biblioteconomia da Unochapecó. No que tange à metodologia utilizou-se da análise documental, a partir da análise do Projeto Pedagógico do Curso (PPC), projeto de extensão curricularizada, plano de ensino do componente curricular, e dos documentos utilizados na construção da disciplina, bem como as avaliações realizadas pelos estudantes e pela representante da instituição parceira. No que tange aos resultados do trabalho é apresentada a organização da ABP, composta por três etapas: diagnóstico, hipóteses/investigação e relatório final; as dinâmicas utilizadas (diagnóstico com a ferramenta SWOT, leitura generosa, fichamento, construção dos manuais), materiais (vídeos, artigos, normas), além do relato sobre o seminário e trabalhos entregues pelos grupos, pôr fim a avaliação do componente. Conclui-se que a ABP possibilitou vivenciar uma aprendizagem significativa aos estudantes do curso, ao aproximá-los do ambiente da biblioteca e dos desafios impostos na atuação do bibliotecário, no que tange à aplicação da normalização documental.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jéssica Bedin
                    [1] => Andréa de Almeida Leite Marocco
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Aprendizagem baseada em problemas@pt
                    [1] => Metodologias ativas@pt
                    [2] => Biblioteconomia@pt
                    [3] => Problem-based learning@en
                    [4] => Active methodologies@en
                    [5] => Librarianship@en
                    [6] => Unochapecó@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2023-12-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.24208/rebecin.v10.371
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/371
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/371/491
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/371/492
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/371/493
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)