Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 61
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1177
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => New teaching environments for students of the 21st century: contributions from the teaching experience@en
                    [1] => Nuevos entornos de enseñanza para estudiantes del siglo XXI: aportes desde la experiencia docente@es
                    [2] => Novos ambientes de aprendizagem para alunos do século XXI: contribuições da experiência de ensino@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Currently, teaching and learning in information science are a permanent challenge. The continuous changes that occur in the area of information require updating and dynamic training of information professionals. In this sense, it is necessary to reflect on teaching practices and on the tools available to carry them out, especially in terms of educational technologies. This work intends to present the experience of the Planning curricular unit in the area of information, of the careers Degree in Archival Science and Degree in Library Science of the Faculty of Information and Communication-Udelar, Uruguay. The pedagogical and didactic strategies that are used in the development of the course are presented to integrate the theoretical-practical, individual-group and face-to-face-virtual work. Some of the challenges that result from the teaching exercise for the implementation of the virtual learning environment as an extended classroom are raised. In the final considerations, we reflect on the existing counterpoint between the structure given to the course and the topics addressed and how this impacts learning in a dialogical sense.@en
                    [1] => En la actualidad, la enseñanza y el aprendizaje en ciencia de la información son un desafío permanente. Los continuos cambios que se dan en el área de la información exigen una actualización y una formación dinámica de los profesionales de la información. En este sentido, es menester reflexionar sobre las prácticas docentes y sobre las herramientas disponibles para llevarlas adelante, especialmente en el plano de las tecnologías educativas. Este trabajo pretende presentar la experiencia de la unidad curricular Planeamiento en el área de la información, de las carreras Licenciatura en Archivología y Licenciatura en Bibliotecología de la Facultad de Información y Comunicación-Udelar, Uruguay. Se presentan las estrategias pedagógicas y didácticas que se emplean en el desarrollo del curso para integrar el trabajo teórico-práctico, individual-grupal y presencial-virtual. Se plantean algunos de los desafíos que resultan desde el ejercicio docente para la implementación del entorno virtual de aprendizaje como un aula extendida. En las consideraciones finales se reflexiona sobre el contrapunto existente entre la estructura dada al curso y las temáticas abordadas y de qué manera eso impacta en los aprendizajes en un sentido dialógico.
 @es
                    [2] => Hoje, ensinar e aprender em ciência da informação é um desafio permanente. As contínuas mudanças no campo da informação exigem atualização e treinamento dinâmico dos profissionais da informação. Neste sentido, é necessário refletir sobre as práticas de ensino e sobre as ferramentas disponíveis para realizá-las, especialmente no campo das tecnologias educacionais. Este trabalho visa apresentar a experiência da unidade curricular Planejamento na área de informação, do Bacharelado em Arquivologia e Bacharelado em Biblioteconomia da Faculdade de Informação e Comunicação-Udelar, Uruguai. São apresentadas as estratégias pedagógicas e didáticas utilizadas no desenvolvimento do curso para integrar o trabalho teórico-prático, individual-grupo e face-a-face-virtual. São apresentados alguns dos desafios resultantes da prática do ensino para a implementação do ambiente de aprendizagem virtual como uma sala de aula ampliada. As considerações finais refletem sobre o contraponto existente entre a estrutura dada ao curso e os tópicos abordados e como isso impacta na aprendizagem em um sentido dialógico.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Lucía Alonso Varela
                    [1] => Yanet Fuster Caubet
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Enseñanza@es
                    [1] => Planeamiento en el área de la información@es
                    [2] => Tics@es
                    [3] => Prácticas docentes@es
                    [4] => Teaching@en
                    [5] => Planning in the information area@en
                    [6] => Ict@en
                    [7] => Teaching practices@en
                    [8] => Ensino@pt
                    [9] => Planejamento na área da informação@pt
                    [10] => Tics@pt
                    [11] => Práticas de ensino.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => 
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-12-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.24208/rebecin.v9.350
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/350
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/350/464
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/350/465
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)