Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 61
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1182
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Librarians and Teachers: a synthesis of academic-professional trajectories@en
                    [1] => Bibliotecarios y profesores: una síntesis de trayectorias académico-profesionales@es
                    [2] => Bibliotecários e professores: uma síntese de trajetórias acadêmico-profissionais@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It presents a summary of the research results on the academic-professional trajectories carried out by librarians who worked as teachers at FaBCI / FESPSP, throughout 2015. The mixed method is configured as the main methodological scope of the research. The sample space encompasses all librarians who acted as teachers at the institution, in 2015. It presents a summary of the results obtained: definition of gender and age group of participants, context of choice for the course of Library Science, year and Institution of training in Library Science, context of acting as a higher education teacher and its associated temporalities, academic training and investment in continuing education and, finally, experience in higher education and projection of future professional performance. It concludes that the insertion in teaching in Librarianship occurs, mainly, in three ways: through a personal choice, through an acceptance after directing the old teachers, or else, through an acceptance of opportunity after facing a personal dilemma. Lastly, it reiterates the importance of postgraduate courses aimed at education and the exercise of librarian practice for the composition of “making oneself” a teacher.@en
                    [1] => Presenta una síntesis de los resultados de la investigación sobre las trayectorias académico-profesionales realizadas por los bibliotecarios que actuaron como profesores en la FaBCI / FESPSP, a lo largo de 2015. El método mixto se configura como el principal ámbito metodológico de la investigación. El espacio muestral incluye a todos los bibliotecarios que trabajaron como profesores en la institución en 2015. Se presenta un resumen de los resultados obtenidos: definición de género y edad de los participantes, contexto de elección para el curso de Bibliotecología, año e institución de formación en Bibliotecología. , contexto de actuación como docente de educación superior y sus temporalidades asociadas, formación académica e inversión en educación continua y, finalmente, experiencia en educación superior y proyección de desempeño profesional futuro. Concluye que el ingreso a la enseñanza de Bibliotecología ocurre, principalmente, de tres maneras: por una elección personal, por una aceptación después de haber sido dirigido por antiguos profesores o por una aceptación de la oportunidad después de enfrentar un dilema personal. Finalmente, reitera la importancia de los posgrados enfocados en la educación y el ejercicio de la práctica bibliotecaria para la composición de la enseñanza “hacer”.
 @es
                    [2] => Apresenta uma síntese dos resultados da pesquisa sobre as trajetórias acadêmico-profissionais realizadas pelos bibliotecários que atuavam como docentes na FaBCI/FESPSP, ao longo do ano de 2015. O método misto se configura como principal escopo metodológico da pesquisa. O espaço amostral abarca todos os bibliotecários que atuavam como professores na instituição, no ano de 2015. Apresenta uma síntese dos resultados obtidos: definição de gênero e faixa etária dos participantes, contexto de escolha pelo curso de Biblioteconomia, ano e Instituição de formação em Biblioteconomia, contexto de atuação como docente ensino superior e suas temporalidades associadas, formação acadêmica e investimento em formação continuada e, por fim, experiência no ensino superior e projeção de atuação profissional futura. Conclui que a inserção na docência em Biblioteconomia ocorre, majoritariamente, de três formas: por uma escolha pessoal, por uma aceitação após direcionamento dos antigos professores ou, então, por uma aceitação de oportunidade após enfrentamento de um dilema pessoal. Por fim, reitera a importância dos cursos de pós-graduação voltados para a educação e o exercício da prática bibliotecária para a composição do “fazer-se” docente.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ágata Nelza Gomes de Souza
                    [1] => Valéria Martin Valls
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Teacher@en
                    [1] => University education@en
                    [2] => Librarianship@en
                    [3] => São paulo school of sociology and politics foundation (fespsp)@en
                    [4] => Sociology and politics - school of humanities@en
                    [5] => Docente@es
                    [6] => Enseñanza superior@es
                    [7] => Cargo de bibliotecario@es
                    [8] => Fundación escuela de sociología y política de são paulo (fespsp)@es
                    [9] => Sociología y política - facultad de humanidades@es
                    [10] => Professor@pt
                    [11] => Ensino superior@pt
                    [12] => Biblioteconomia@pt
                    [13] => Fundação escola de sociologia e política de são paulo (fespsp)@pt
                    [14] => Sociologia e política - escola de humanidades@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 8
                    [nr] => 
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-10-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.24208/rebecin.v8i.253
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/253
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/253/271
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/253/272
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/253/273
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)