Array
(
    [responseDate] => 2023-12-18T08:41:58Z
    [request] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:seer.ufrgs.br:article/124379
                            [datestamp] => 2023-12-07T14:06:54Z
                            [setSpec] => EmQuestao:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Contributions of inoculation theory and the didactic role of gamification as a tool to combat political disinformation
                                            [1] => Aportes de la Teoría de la Inoculación y el papel didáctico de la gamificación como herramienta para combatir la desinformación política
                                            [2] => Contribuições da Teoria da Inoculação e o papel didático da gamificação como ferramenta de combate à desinformação política
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Silva, Karoline Maria Fernandes da Costa e 
                                            [1] => Presser, Nadi Helena
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => desinformation
                                            [1] => Psychological Inoculation Theory
                                            [2] => gamefication
                                            [3] => debunking
                                            [4] => desinformación
                                            [5] => Teoría de la Inoculación Psicológica
                                            [6] => gamificación
                                            [7] => debunking
                                            [8] => desinformação
                                            [9] => Teoria da Inoculação Psicológica
                                            [10] => gamificação
                                            [11] => debunking 
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The article explores the contributions of Psychlogical Inoculation Theory and the didactic role of gamification as a resource to combat political informational disorder. Bibliographic reasearch, it surveys the main theories around the concept of disinformation and, without then, mapping the strategies of detection and unmasking (debunking) of disinformative pieces existing in the context of the Brazilian experience, discussing their applicability and viability in the "real world". Finally, it presents an exploratory approach to the concepts around "psychological inoculation" and its application in educational games as a mechanism to mitigate the impacts of the dissemination of false or politically harmful content on social networks.
                                            [1] => El artículo explora las contribuciones de la Teoría de la Inoculación y el papel didáctico de la gamificación como recurso para combatir el desorden informacional política. Investigación bibliográfica, examina las principales teorías en torno al concepto de desinformación y luego mapea estrategias para detectar y desenmascarar (debunking) piezas de desinformación existentes en el contexto de la experiencia brasileña, discutiendo su aplicabilidad y viabilidad en el “mundo real”. Finalmente, se presenta una aproximación exploratoria a los conceptos en torno a la “inoculación psicológica” y su aplicación en los juegos educativos como mecanismo para mitigar los impactos de la difusión de contenidos falsos o políticamente dañinos en las redes sociales.
                                            [2] => O artigo explora as contribuições da Teoria da Inoculação e o papel didático da gamificação como recurso de combate à desordem informacional política. Pesquisa bibliográfica, faz um levantamento das principais teorias em torno do conceito de desinformação e, sem seguida, o mapeamento das estratégias de detecção e desmascaramento (debunking) de peças desinformativas existentes no contexto da experiência brasileira, discutindo sua aplicabilidade e viabilidade no “mundo real”. Por fim, apresenta uma abordagem exploratória dos conceitos em torno da “inoculação psicológica” e sua aplicação em games educativos como mecanismo para mitigar os impactos da disseminação de conteúdos falsos ou politicamente nocivos nas redes sociais.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
                                    [date] => 2023-04-04
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado por Pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/124379
                                            [1] => 10.19132/1808-5245.29.124379
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Em Questão; Vol. 29 (2023); 124379
                                            [1] => Em Questão; Vol. 29 (2023); 124379
                                            [2] => Em Questão; v. 29 (2023); 124379
                                            [3] => 1808-5245
                                            [4] => 1807-8893
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/124379/87895
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2022 Karoline Maria Fernandes, Nadi Helena Presser
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)