Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T08:02:27Z
    [request] => http://revistas.bnjm.sld.cu/index.php/BAI/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revistas.bnjm.sld.cu:article/21
                            [datestamp] => 2021-03-13T14:56:49Z
                            [setSpec] => BAI:ARTREV
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The five laws of media and information literacy and their relationship with the critical success factors in knowledge management
                                            [1] => As cinco leis para a alfabetização midiática e informacional e sua relação com os fatores críticos de sucesso no âmbito da gestão do conhecimento
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Oliveira-DelMassa, Heloá Cristina
                                            [1] => Martins Damian, Ieda Pelogia
                                            [2] => Pomim Valentim, Marta Lígia
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [1] => Participatory evaluation; Information Science; Open Science; Competencies
                                            [2] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [3] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [4] => Avaliação participativa; Ciência da Informação; Ciência Aberta; Competências
                                            [5] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Objective. On this paper we discuss the competencies required for participatory evaluation processes, presenting the concept of co-evaluation (originated in the Evaluation Research area) and its emerging role in Information Science and Open Science.Design/Methodology/Approach. Considering that the discussion about collaborative assessment practices is becoming increasingly more relevant, a meta-evaluation perspective is adopted, contextualizing the pertinence and trajectory of the emerging concept of co-evaluation and giving special emphasis to the development contexts and transferability of competences, which are necessary for the their implementation.Results/Discusion. The results of the research carried out highlight the role of co-evaluation competences grouped into six dimensions: reflexive practice, technical-based practice, situational analysis, management, interorganizational competences and interpersonal competences.Conclusions. It is concluded that the wide experience of Information Science in evaluation practices may be a distinctive factor for the discussion around these competences.Originality/Value. The article presents an innovative approach that, by capitalizing on the contribution of Information Science, proposes a framework of co-evaluation competences, highlighting the transferability of competencies between evaluators and stakeholders in several contexts.
                                            [1] => Objetivo. Discutem-se as competências necessárias para os processos de avaliação participativa, apresentando-se o conceito de coavaliação proveniente da área de Investigação em Avaliação e o seu papel emergente na Ciência de Informação e na Ciência Aberta.Desenho/Metodología/Enfoque. Sendo cada vez mais pertinente uma discussão em torno das práticas de avaliação em colaboração, adota-se uma perspetiva de meta-avaliação, contextualizando a pertinência e trajetória do conceito emergente de coavaliação e dando especial destaque aos contextos de desenvolvimento e transferibilidade de competências necessários à sua implementação.Resultados/Discussão. Os resultados da investigação realizada destacam o papel das competências de coavaliação agrupadas em seis dimensões: a prática reflexiva, a prática de base técnica, a análise situacional, a gestão, as competências interorganizacionais e as competências interpessoais.Conclusões. Conclui-se que a larga experiência da Ciência da Informação em práticas de avaliação pode constituir um fator distintivo para a discussão em torno destas competências.Originalidade/Valor. O artigo apresenta uma abordagem inovadora que, capitalizando o contributo da Ciência da Informação, propõe um quadro de competências de coavaliação, realçando a transferabilidade de competências entre avaliadores/as e stakeholders em varios contextos.
                                        )

                                    [publisher] => Biblioteca Nacional de Cuba José Martí
                                    [contributor] => Array
                                        (
                                            [0] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [1] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [date] => 2018-04-09
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [3] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [4] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => http://revistas.bnjm.sld.cu/index.php/BAI/article/view/21
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Bibliotecas. Anales de investigación; Vol. 14, No. 2 (2018): (Julio - Diciembre): Bibliotecas. Anales de Investigación; 218-231
                                            [1] => 1683-8947
                                            [2] => 0006-176X
                                        )

                                    [language] => spa
                                    [relation] => http://revistas.bnjm.sld.cu/index.php/BAI/article/view/21/21
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2018 Bibliotecas. Anales de investigación
                                            [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)