Array
(
    [responseDate] => 2023-12-18T08:37:16Z
    [request] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:seer.ufrgs.br:article/80995
                            [datestamp] => 2023-12-06T12:52:42Z
                            [setSpec] => EmQuestao:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Production, Search and Information Sharing in the Context of mobile commerce
                                            [1] => Produção, busca e compartilhamento de informação no contexto do comércio móvel
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Moura, Maria Aparecida
                                            [1] => Faria, André Fagundes
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Comércio social. Comércio móvel. Práticas informacionais. Aplicativos móveis.
                                            [1] => Social commerce. Mobile commerce. Information practices. Mobile applications.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => It approaches the concept of consumption. It analyzes thedevelopment of the consumption society and the mass markets. It identifiescharacteristics of the consumer’s behavior study. It approaches the changes inthe e-commerce caused by the social media and applications for mobile devices.It displays the characteristics of social commerce and m-commerce. It describesthe production, search and information sharing practices in the context of mcommerce.It evidences the informational practices from the functionalitiespresent in the Airbnb, Amazon, iFood and Spotify applications. It verifies that,in the scope of m-commerce, the informational practices have suffered changesthat result in the relations among informational consumption, sociability andgoods and services consumption.
                                            [1] => Aborda o conceito de consumo. Analisa o desenvolvimento da sociedade de consumo e dos mercados de massa. Identifica características pertencentes ao estudo do comportamento do consumidor. Aborda as modificações no comércio eletrônico causadas por mídias sociais e aplicativos para dispositivos móveis. Apresenta as características do comércio social e do comércio móvel. Discorre sobre as práticas de produção, busca e compartilhamento de informação no contexto do comércio móvel. Evidencia essas práticas informacionais a partir de funcionalidades presentes nos aplicativos Airbnb, Amazon, iFood e Spotify. Constata que, no âmbito do comércio móvel, as práticas informacionais vêm sofrendo modificações que resultam na relação entre consumo informacional, interação mediada e consumo de bens e serviços.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
                                    [date] => 2019-01-01
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado por Pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/80995
                                            [1] => 10.19132/1808-5245251.414-441
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Em Questão; v. 25, n. 1, jan./abr. 2019; 414-441
                                            [1] => Em Questão; v. 25, n. 1, jan./abr. 2019; 414-441
                                            [2] => Em Questão; v. 25, n. 1, jan./abr. 2019; 414-441
                                            [3] => 1808-5245
                                            [4] => 1807-8893
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/80995/50484
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2018 Maria Aparecida Moura, André Fagundes Faria
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)