Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T07:35:12Z
    [request] => https://www.senacdoc.senac.br/doc/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.emnuvens.com.br:article/49
                            [datestamp] => 2021-09-09T21:11:33Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => doc:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Convergência das bibliotecas com as práticas educativas 
                                    [creator] => Castro, Paula Aline de 
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblioteca
                                            [1] => Democratização da informação
                                            [2] => Educação
                                            [3] => Diferença
                                            [4] => Libraries
                                            [5] => Democratization of information
                                            [6] => Education
                                            [7] => Differences
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article aims to present a brief report on the Diversus experience, an event sponsored by the Library of Senac – São José do Rio Preto, São Paulo, in March 2017. From this experience, the article also proposes a reflection on the potentialities of events such as Diversus in making libraries living spaces of reflection and appreciation of differences. The intended reflection developed from the theoreticalmethodological reference of Paulo Freire’s popular education and the bibliographical review of studies that highlight libraries as spaces of education and democratization of information. The analysis proposed in this work enabled to understand how Diversus, through critical debate, dialogue and integration of subjects, contributes to the process of building libraries as living spaces for learning, integration and appreciation of differences.
                                            [1] => O artigo tem como objetivo apresentar um breve relato da experiência Diversus, evento promovido pela biblioteca do Senac São José do Rio Preto/SP, em março de 2017. A partir de tal experiência, o artigo propõe uma reflexão sobre as potencialidades de eventos dessa natureza em tornar as bibliotecas espaços vivos de reflexão e valorização das diferenças. A reflexão pretendida desenvolveu-se a partir do referencial teórico-metodológico da educação popular de Paulo Freire e da revisão bibliográfica de estudos que destacam as bibliotecas como espaços de educação e de democratização da informação. A análise proposta neste trabalho possibilitou-nos compreender como o Diversus, por meio do debate crítico, do diálogo e da integração dos sujeitos, contribui no processo de construção de bibliotecas como espaços vivos de aprendizagem, integração e valorização das diferenças.
                                        )

                                    [publisher] => Senac Departamento Nacional
                                    [date] => 2018-02-20
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Artigo avaliado pelos Pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://www.senacdoc.senac.br/doc/article/view/49
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Senac.DOC: revista de informação e conhecimento; Vol. 5 No. 1 (2018); 17-33
                                            [1] => Senac.DOC: revista de informação e conhecimento; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 17-33
                                            [2] => Senac.DOC: revista de informação e conhecimento; v. 5 n. 1 (2018); 17-33
                                            [3] => 2527-1407
                                            [4] => 2357-8866
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://www.senacdoc.senac.br/doc/article/view/49/40
                                )

                        )

                )

        )

)