Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 94
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1025
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Education, socialization and technology: remote teaching in Brazilian public schools during the Covid-19 pandemic@en
                    [1] => Educação, socialização e tecnologia  : o ensino remoto nas escolas públicas brasileiras durante a pandemia da Covid-19@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article discusses remote teaching in Brazilian public schools during the Covid-19 pandemic between early 2020 and early 2022. The suspension of face-to-face classes was a necessary health measure to control and reduce the spread of coronavirus. The axis of the discussion is to investigate the relationship between education and technology in the socialization of children and adolescents. The article begins with a critical approach to the socializing function of schools. References to the work of Nadja Hermann and George Mead stand out. The following is a discussion of the place of technologies in education, particularly digital technologies. In this part of the article, reference is made to Paulo Freire. Finally, the consequences of the Covid-19 pandemic in the teaching of children and adolescents are discussed. Among them, learning deficits, socialization problems and school dropout stand out. It should be noted that social inequalities result in distinctions in the consequences of the pandemic. It is concluded that addressing and facing the consequences of the pandemic on the socialization of children and adolescents should be part of the public policy agenda.@en
                    [1] => Neste artigo discute-se o ensino remoto nas escolas públicas brasileiras durante a pandemia da Covid-19 entre o início de 2020 e o início de 2022. A suspensão das aulas presenciais foi uma medida sanitária necessária para controlar e reduzir a difusão dos coronavírus. O eixo da discussão é investigar a relação entre educação e tecnologia na socialização de crianças e adolescentes. O artigo inicia com uma abordagem crítica da função socializadora das escolas. Destaca-se as referências ao trabalho de Nadja Hermann e George Mead. A seguir faz-se uma discussão do lugar das tecnologias na educação, particularmente as tecnologias digitais. Nesta parte do artigo faz-se referência a Paulo Freire. Por fim, discute-se as consequências da pandemia da Covid-19 no ensino de crianças e adolescentes. Entre elas destaca-se déficits de aprendizagem, problemas na socialização e evasão escolar. Cabe destacar que as desigualdades sociais resultam em distinções nas consequências da pandemia. Conclui-se que abordar e enfrentar consequências da pandemia na socialização de crianças e adolescentes deve fazer parte da agenda das políticas públicas.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Clóvis Ricardo Montenegro de Lima
                    [1] => Maribel da Rosa Andrade
                    [2] => Barbara Coelho Neves
                    [3] => Lucia Helena Fialho Pereira da Silveira
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Educação à distância@pt
                    [1] => Ciência@pt
                    [2] => Tecnologia e sociedade covid-19@pt
                    [3] => Education@en
                    [4] => Distance@en
                    [5] => Science@en
                    [6] => Technology and society covid-19@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 2
                    [nr] => 1
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-06-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/asklepion.2022v2n1.p183-197
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://asklepionrevista.info/asklepion/article/view/48
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://asklepionrevista.info/asklepion/article/view/48/81
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://asklepionrevista.info/asklepion/article/view/48/82
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)