Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T06:45:27Z
    [request] => https://revistas.ufpr.br/atoz/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:revistas.ufpr.br:article/73517
                            [datestamp] => 2021-08-10T03:04:30Z
                            [setSpec] => atoz:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Collaboration to improve descriptive writing facilitated by Padlet: an EFL action research study
                                            [1] => Colaboração para melhorar a escrita descritiva facilitada por Padlet: um estudo de pesquisa-ação do English as Foreign Language (EFL)
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Albán Defilippi, Maria Teresa
                                            [1] => Miller, Kari Lynn
                                            [2] => Ramirez-Avila, Maria Rossana
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => EFL; Technology.
                                            [1] => Constructivism; Collaboration; Descriptive Writing; Padlet.
                                            [2] => Ciências Humanas: Educação; Ciências Sociais Aplicadas: Representação da Informação
                                            [3] => Construtivismo; Colaboração; Redação Descritiva; Padlet.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Introduction: This study was applied in a public technological institute in Guayaquil, Ecuador. It aimed at improving writing skills through collaboration among students using Padlet. Participants were 18 students enrolled in the first semester. Method: The application of the study focused on a constructivist approach where students were able to share ideas, give and receive feedback among their peers and teachers, and construct their knowledge and understanding. This investigation took place over twenty-four hours of class time. It employed a quantitative method. Different instruments such as pre, post-test, and survey were used to collect data. Results: After the practice, students exhibited an improvement of about 11 points in the posttest compared to the pretest. The outcome of this study obtained Cohen’s d=1.22. Conclusion: The survey taken confirmed that students identified collaborative writing in Padlet as useful, and enriching. This research is addressed to teachers and directors involved in the field of EFL education who want to improve their teaching practices.
                                            [1] => Introdução: Este estudo foi realizado em um instituto tecnológico público em Guayaquil, Equador. Objetiva melhorar as habilidades de escrita por meio da colaboração entre estudantes através de Padlet. Participaram 18 estudantes matriculados no primeiro semestre. Metodologia: A aplicação do estudo concentrou-se em uma abordagem construtivista na qual os alunos puderam compartilhar ideias; dar e receber feedback entre colegas e professores; e construir seu próprio conhecimento e entendimento. Esta investigação durou mais de vinte e quatro horas/aula. Emprega um método quantitativo. Diferentes instrumentos, como pré-teste, pós-teste e questionários foram utilizados para a coleta de dados. Resultados: Após a prática, os alunos apresentaram uma melhora de cerca de 11 pontos no pós-teste em comparação ao pré-teste. O resultado deste estudo obteve um d = Cohen de 1,22. Conclusão: O questionário aplicado confirmou que os alunos identificaram a escrita colaborativa em Padlet como útil e enriquecedora. Esta pesquisa é dirigida a professores e diretores envolvidos no campo da educação de EFL que desejam melhorar suas práticas de ensino.
                                        )

                                    [publisher] => Programa de Pós-graduação em Gestão da Informação - UFPR
                                    [contributor] => Array
                                        (
                                            [0] => Universidad Casa Grande
                                            [1] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [date] => 2020-08-26
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [3] => Experimental action research study
                                            [4] => Artículo evaluado por pares
                                            [5] => Avaliado pelos pares
                                            [6] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/73517
                                            [1] => 10.5380/atoz.v9i1.73517
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => AtoZ: novas práticas em informação e conhecimento; v. 9, n. 1 (2020): jan./jun.; 54 - 60
                                            [1] => AtoZ: novas práticas em informação e conhecimento; v. 9, n. 1 (2020): jan./jun.; 54 - 60
                                            [2] => AtoZ: novas práticas em informação e conhecimento; v. 9, n. 1 (2020): jan./jun.; 54 - 60
                                            [3] => 2237-826X
                                            [4] => 10.5380/atoz.v9i1
                                        )

                                    [language] => eng
                                    [relation] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/73517/41498
                                    [coverage] => Array
                                        (
                                            [0] => EFL in service teachers; TESOL; TEFL
                                            [1] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [2] => Participants were 18 years old. The students' level was determined by the PET test performed in the classroom. His English level was A1. The age of the students ranged from 18 to 30 years.
                                            [3] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [4] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                            [5] => SimpleXMLElement Object
                                                (
                                                )

                                        )

                                    [rights] => Direitos autorais 2020 AtoZ: novas práticas em informação e conhecimento
                                )

                        )

                )

        )

)