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                    [0] => Introduction: Digital social networks have changed the various ecosystems that exist in the society of the digital age. In this process of change, communication is essential for knowledge formation and, consequently, for science. The study analyzes the application of digital scientific marketing in the use of the digital social networks Facebook and Instagram available from scientific journals in Information Science in Brazil. Method: The methodological course is characterized by a bibliographic research and data collection, of an applied nature and with a descriptive, qualitative and quantitative approach. It adopts Social Network Analysis and the help of Fanpage Karma and NodeXL to represent the graphs. Results: Points out that the adoption of digital scientific marketing, as a tool for publicizing science, occurs timidly in scientific journals of Information Science in Brazil. Conclusion: It shows that digital scientific marketing applied to the Instagram network has greater engagement by information users.@en
                    [1] => Introdução: As redes sociais digitais mudaram os diversos ecossistemas existentes na sociedade da era digital. Neste processo de mudança, a comunicação é essencial para a formação do conhecimento e, consequentemente, para a ciência. O estudo analisa a aplicação do marketing científico digital na utilização das redes sociais digitais Facebook e Instagram disponíveis dos periódicos científicos em Ciência da Informação no Brasil. Método: O percurso metodológico caracteriza-se por uma pesquisa bibliográfica e de levantamento de dados, de natureza aplicada e com abordagem descritiva, qualitativa e quantitativa. Adota a Análise de Redes Sociais e o auxílio da Fanpage Karma e do NodeXL para representar os grafos. Resultados: Aponta que a adoção do marketing científico digital, como ferramenta para publicização da ciência, ocorre timidamente nos periódicos científicos da Ciência da Informação no Brasil. Conclusão: Evidencia que o marketing científico digital aplicado à rede Instagram apresenta maior engajamento pelos usuários da informação.@pt
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