Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 7
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 800
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => DISORDERS OF READING AND WRITING: difficulties in reading learning for people with dyslexia@en
                    [1] => DISTÚRBIOS DE LEITURA E ESCRITA: as dificuldades na aprendizagem da leitura com pessoas disléxicas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Reading is an activity that goes beyond the simple decoding of signs, it is one of the main ways to obtain information and reflection, critical awareness, and knowledge construction. Each reader constructs their knowledge according to their reality and experiences, thus, reading is also a production process that could end up recreating knowledge and expertise through this practice. In that sense, this research explains the difficulties encountered by students who have some kind of reading and writing disorder. These disorders hinder these students’ access to information, hampering their satisfactory performance. This research states that several professionals are involved in this process, namely, educators, physicians, ophthalmologists, psychologists and speech therapists. However, why not insert the librarian among these professionals? The research examines the role of the librarian in the mediation of information to dyslexics and what are the real difficulties encountered by both in this process. It is grounded in studies of D´Affonseca, Condemarín, Blonquist, Foucambert, Calafange, Nutti, Freitas, Santos, Navas, among others. It was observed that reading takes important role in the learning process;the lack of information makes difficult for the society to understand the situation of dyslexic; The research ratifies that librarians must understand about the subject and others. It concludes with reflections on the librarians, in terms of their interdisciplinarity, which is a challenge to be sought and who is able to fulfill their true mission of mediating the information to everyone, without distinction of any kind.@en
                    [1] => A leitura é uma atividade que ultrapassa a simples decodificação de signos, é uma das formas essenciais para se obter informação e reflexão, consciência crítica e construção do saber. Cada leitor constrói o seu conhecimento de acordo com sua realidade e suas vivências, desse modo, a leitura é também um processo de produção, que pode acabar recriando saberes e conhecimentos por meio dessa prática. Nesse sentido esta pesquisa explana sobre as dificuldades encontradas por estudantes que têm algum tipo de distúrbios de leitura e escrita. Distúrbios estes que prejudicam o acesso da informação aos mesmos, dificultando o seu bom rendimento. Afirma que vários profissionais estão envolvidos nesse processo, a saber, pedagogos, médicos, oftalmologistas, psicólogos e fonoaudiólogos. Entretanto, porque não inserir dentre estes profissionais o profissional bibliotecário? Analisa o papel do bibliotecário na mediação da informação para disléxicos e quais as reais dificuldades encontradas por ambos nesse processo. Pautada em estudos de D’affonseca, Condemarin; Blonquist, Foucambert, Calafange, Nutti, Freitas, Santos; Navas, dentre outros. Observou-se que, a leitura assume papel relevante no processo de aprendizagem; a falta de informação dificulta que a sociedade compreenda a situação dos disléxicos; ratifica que profissionais bibliotecários precisam compreender sobre o assunto e dentre outros. Encerra-se com reflexão acerca do profissional bibliotecário, no que tange sua interdisciplinaridade, que é um desafio a ser buscado e que é capaz de desempenhar a sua verdadeira missão que é mediar à informação a todos, sem distinção alguma.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ana Lourdes Anjos Costa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 
                    [nr] => nacional
                    [year] => 
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2011-02-17
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/9626
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/9626/5241
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2017 Ana Lourdes Anjos Costa
                        )

                )

        )

)