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                    [0] => Marketing and internal marketing in the Central Library of UFPB: support for an action in the User Services Division@en
                    [1] => MARKETING E ENDOMARKETING NA BIBLIOTECA CENTRAL DA UFPB: subsídios para uma ação na Divisão de Serviços ao Usuário@pt
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                    [0] => This is a review of services carried out by sections of the User Service Division (DSU) of Central Library of Federal University of Paraíba, in order to get some assistance for marketing and internal marketing. Presents theoretical background in classical and modern authors, on Marketing and Internal Marketing, in addition to rescue the history of the Library in focus and its operation. It was used a methodology of exploratory character, with a quantitative and qualitative approach. Data were collected through questionnaires applied to internal and external customers. Overall, it was discovered the high level of inconsistency of clienteles, as to (mis) understanding the DSU services, the lack of agreement by internal users on the mission of the institution, the neglect of it with the environment, and lack of knowledge of external customers regarding the DSU services. The results showed that the institution requires internal marketing and marketing activities, and attention to the precepts of preservation and conservation, including services to sanitize the environment. The results,  finally, show a reality that contribute to the promotion and awareness of services in order to collaborate for a good performance as well as to support future actions that managers should adopt in the Central Library@en
                    [1] => Trata de uma análise dos serviços realizados pelas Seções da Divisão de Serviços aos Usuários (DSU) da Biblioteca Central (BC) da Universidade Federal da Paraíba (UFPB), no sentido de, criar subsídios para ações de marketing e endomarketing. Apresenta embasamento teórico em autores clássicos e modernos, sobre Marketing e Endomarketing além de resgatar a história da Biblioteca em foco e de seu funcionamento. Foi utilizada uma metodologia de caráter exploratório, de cunho qualitativo e quantitativo, com  dados coletados por meio de questionários aplicados  aos clientes internos e externos da biblioteca. De forma geral, descobriu-se o alto nível de incoerência das clientelas, quanto ao (des)conhecimento dos serviços da DSU; a falta de concordância pelos usuários internos sobre a missão da instituição; o descaso da mesma com o ambiente; e a falta de conhecimento dos clientes externos quanto aos serviços da DSU. Os resultados demonstraram que a instituição necessita de ações de marketing e endomarketing, além de atenção aos preceitos de preservação e conservação, que incluem serviços de higienização do ambiente. Os resultados, enfim, mostram um panorama que contribui com a promoção e conhecimento dos serviços, de forma a colaborar para um bom funcionamento, como também, para subsidiar futuras  ações que  os gestores da  Biblioteca Central devem adotar.@pt
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