Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 8
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 795
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Educational practice in the school library: a work from the textual genre legend@en
                    [1] => Prática Educativa na Biblioteca Escolar: um trabalho a partir do gênero textual lenda@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article describes the work done with the textual genre legend in the library of the municipal school Alda Rao Neiva, in the municipality of Teresina (PI). The project had as general objective: to broaden the perspectives of teaching and learning beyond the classroom work, emphasizing the context of the school library and its use from activities carried out in the same. The methodological path was drawn from the activities proposed, these being developed always after the interval of the mornings in the school library space. We still use of participant observation and field journal as a way to enable a better understanding of the analyses and the results qualitatively. Despite some obstacles in the course of the development of the activities, the project turned out to be quite relevant particularly as regards the development of collective activities with the students and usability of the school library once it has been demonstrated by some students disregard and the function of this space in the educational context evidenced.@en
                    [1] => Este artigo relata o trabalho realizado com o gênero textual lenda na biblioteca da escola municipal Alda Rodrigues Neiva, localizada no município de Teresina (PI). O projeto teve como objetivo geral: Ampliar as perspectivas de ensino-aprendizagem para além do trabalho em sala de aula, dando ênfase ao contexto da biblioteca escolar e o seu uso a partir de atividades desenvolvidas na mesma. O percurso metodológico foi elaborado a partir das atividades propostas, sendo estas desenvolvidas sempre após o intervalo do período da manhã no espaço da biblioteca escolar. Ainda nos utilizamos da observação participante e do diário de campo como forma de nos possibilitar um melhor entendimento das análises e dos resultados de forma qualitativa. Apesar de alguns entraves no decorrer do desenvolvimento das atividades, o projeto se mostrou bem relevante principalmente no que diz respeito ao desenvolvimento de atividades coletivas com os discentes e usabilidade da biblioteca escolar, uma vez que foi demonstrado por alguns alunos o desconhecimento e a função deste espaço no contexto educacional evidenciado.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Lucas Veras de Andrade
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Gênero lenda@pt
                    [1] => Biblioteca escolar@pt
                    [2] => Leitura@pt
                    [3] => Escola municipal alda rodrigues neiva.@pt
                    [4] => Gender legend. school library. reading. municipal school alda rodrigues neiva.@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 4
                    [nr] => 1
                    [year] => 2015
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2015-08-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.11606/issn.2238-5894.berev.2015.106618
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/106618
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/106618/105211
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)