Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T06:33:32Z
    [request] => https://www.revistas.usp.br/berev/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:revistas.usp.br:article/106605
                            [datestamp] => 2015-11-17T10:51:53Z
                            [setSpec] => berev:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => In the public policies' meanders: the library school in discourse
                                            [1] => Nos meandros das políticas públicas: a biblioteca escolar em (dis)curso
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Ferrarezi, Ludmila
                                            [1] => Sousa, Lucília Maria Abrahão e
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblioteca Escolar
                                            [1] => Políticas públicas
                                            [2] => Discurso
                                            [3] => Lei n. 12.244/2010
                                            [4] => Scholar library
                                            [5] => Public policies
                                            [6] => Discourse
                                            [7] => Law nº. 12.244/2010
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The aim of this article is to investigate how the school libraries are put in discourse within the brazilian public policies that (supposedly) have them as focus, highlighting the lack and misunderstanding that go trough the discourse and such initiatives. We also analyzed, from the perspective of french discourse analysis, the law nº. 12244/2010 (which aims at universalisation of libraries in all educational institutions in the country) in order to investigate how the discursive memory supports the return of some meanings which have already said about this institution, meanings constructed by power relations that allow them naturalization, besides researching if the discourses that circulate in this document point to a change in how the library has been stated so far, allowing the emergence of new dicursive positions, other meanings that bring the promise of new possibilities for the school libraries.
                                            [1] => O objetivo deste artigo é investigar como as bibliotecas escolares são discursivizadas no âmbito das políticas públicas brasileiras que (supostamente) as tem como foco, chamando a atenção para a falta e o equívoco que perpassam o discurso bem como tais iniciativas. Nós buscamos também analisar, a partir da perspectiva da Análise do Discurso de linha francesa, a lei nº 12244/2010 (que visa à universalização das bibliotecas em todas as instituições de ensino do país), de modo a investigar como a memória discursiva sustenta a retomada de alguns dos sentidos já-ditos sobre essa instituição, os quais foram constituídos por meio de relações de força que permitem a sua naturalização e, também, se os discursos que circulam nesse documento apontam para uma mudança na maneira como a biblioteca foi enunciada até então, possibilitando a emergência de novas posições discursivas, outros sentidos que carregam a promessa de novas possibilidades para as bibliotecas escolares.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
                                    [date] => 2014-09-29
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/106605
                                            [1] => 10.11606/issn.2238-5894.berev.2014.106605
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblioteca Escolar em Revista; v. 3 n. 1 (2014); 73-88
                                            [1] => 2238-5894
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://www.revistas.usp.br/berev/article/view/106605/105199
                                )

                        )

                )

        )

)