Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 2
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 83
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Scientific Communication: the place of the subject in knowledge construction@en
                    [1] => A Comunicação Científica como Literatura: o lugar do sujeito na construção do conhecimento@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The article discusses subjectivity in scientific communication. It highlights the level of innovation of a great deal of publications. It criticizes the imperative to publish and consequent publication of non original material. It claims that the overuse in citation operates as a guarantee of academic quality. It emphasises the need for publicising everyday experiences of non-scholarly professionals. It highlights the importance of the direct contact with the context in which the phenomenon takes place as a source of inspiration for the production of the most relevant essays. It concludes showing how emotions, sensations and beliefs contribute for scientific production, jointly with rationalism of knowledge itself.@en
                    [1] => O trabalho discute a participação da subjetividade na comunicação científica. Ressalta o baixo nível de inovação de grande parcela das publicações. Critica o publicacionismo e a decorrente produção de trabalhos calcados em comunicações anteriores. Aponta o uso exagerado de referências a trabalhos anteriores como garantia de qualidade acadêmica. Enfatiza a importância de que sejam divulgadas experiências cotidianas de profissionais não engajados nos circuitos acadêmicos formais. Ressalta a relevância do contato direto com os contextos dos fenômenos como fonte de redação de comunicações mais eficazes. Conclui ao mostrar como as emoções, sensações, crenças dos sujeitos contribuem para a produção científica, ao lado do racionalismo próprio do conhecimento.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ana Maria Dalla Zen
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Comunicação científica@pt
                    [1] => Literatura científica@pt
                    [2] => Publicacionismo@pt
                    [3] => Scientific communication. scientific literature.@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 1
                    [year] => 2004
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2006-12-09
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/80
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/80/40
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)