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                                            [0] => This paper presents a discussion about the mission and editorial policies of the university presses in Brazil, considering the university press as a publishing company inside the university, connected to the institution and its mission. The paper analyzes how the university presses have been developed in the Brazilian context, focusing on the dynamics of the production and publishing of scientific information. In addition to reassessing theoretical references about the research object, the study also selected a sample of 104 publishing companies to conduct a survey and analyze the policies presented in their websites. This sample was selected based on the list of publishing companies of the Brazilian Association of University Presses – ABEU and of the League of University Presses – LEU. The analysis categorizes the policies according to the following aspects: teaching, research, further education, contributions to regional development, use of technologies to spread published materials and reference to the production of scientific journals. The research verified that only 10% of the analyzed houses clearly express their role in the publication of scientific journals, while 3% declares the use of technologies to spread their materials and 13% express the importance of developing the region where they are located. The publishing houses which express a commitment to work with scientific journals highlight both the teaching and research aspects. The research concludes that the ideal functioning standards for university presses are very far from the work actually developed, mainly due to historical aspects connected to their consolidation. The study also highlights the importance of recognizing the true role of a university press and its wide scientific, cultural and political reach. 
                                            [1] => Discute a missão e as políticas editoriais das editoras universitárias no Brasil, ponderando que a editora universitária é uma editora na universidade, a ela vinculada e com ela participante de uma missão. Analisa como têm sido interpretadas e concretizadas as possibilidades de uma editora universitária em relação às dinâmicas de produção e divulgação da informação científica no contexto brasileiro. Para tanto, além de rever posições teóricas sobre o objeto da pesquisa, elege um universo de 104 editoras, identificadas na lista da Associação Brasileira das Editoras Universitárias - ABEU e da Liga das Editoras Universitárias – LEU, para a aplicação de questionário e para análise das políticas manifestas nos seus respetivos sites. Categoriza as políticas conforme as dimensões: ensino, pesquisa, extensão, contribuições com o desenvolvimento regional, uso de tecnologias para divulgação de materiais publicados e referência à produção de periódicos científicos. Verifica que somente 10% das editoras analisadas explicita seu papel destinado aos periódicos científicos, 3% declara que utiliza tecnologias de divulgação de seus materiais, 13% manifesta a importância do desenvolvimento da região onde estão alocadas. Dentre as editoras que explicitam o compromisso de trabalhar com periódicos científicos a dimensão ensino e pesquisa tem expressivo enfoque. Conclui que os moldes ideais de funcionamento das editoras universitárias ainda estão longe do que se realiza, em virtude, de aspectos históricos que permearam sua consolidação. Destaca, finalmente, a importância de se reconhecer o verdadeiro papel de uma editora universitária e do seu amplo alcance científico, cultural e político. 
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                                    [publisher] => Associação Nacional Pesquisa em Ciência da Informação - ANCIB
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                                    [rights] => Copyright (c) 2017 Leilah Santiago Bufrem, Juliana Lazzarotto Freitas
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