Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 15
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 778
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The interaction between the user and the librarian in a university hospital library environment: a study of information literacy in health@en
                    [1] => A interação entre o bibliotecário e o usuário no ambiente de uma biblioteca hospitalar universitária: um estudo sobre literacia em informação na área da saúde@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This study approaches the topic of information literacy in the Health area, specifically at the environment of the sectoral specialized library linked to the Clementino Fraga Filho University Hospital from UFRJ. These two units consisted in the empirical research field, whose description included historical aspects dating back to the origins of the configuration of both of them and how they work nowadays. The library environment has important elements, such as social actors - librarian and user -, the provided services, the most used sources of information stressing “the systematic review” on its importance and specificity. The theoretical operators whose examination resulted in literature search have undertaken databases of Brazilian and international areas of health sciences, information science and some multidisciplinary databases are listed as well: information literacy, interaction, covering information needs, mediation and referral service. The methods adopted were the documentary research and participant observation, whose employment required in the first case the search and use of technical reports, inquiry forms and other materials produced by the library management. In the second case, the notes taken in the field diary were used, created to record facts observed during the survey or remembered and recorded on this instrument. To demonstrate the complexity inherent in the process of achieving literacy by the user, according to the research objectives, this work elected illustrations of different demands for information. Taken as emblematic cases, they imply in understanding and meeting the requirements inherent to the peculiarities of information resources used. The process consists of learning what is here meant as obtaining information literacy. This, once achieved, will lead to greater autonomy and skills development for the user to see fulfilled their information needs.@en
                    [1] => Aborda-se o tema da literacia em informação na área de Saúde, estudado no ambiente da biblioteca setorial vinculada ao Hospital Universitário Clementino Fraga Filho da Universidade Federal do Rio de Janeiro. A biblioteca e o hospital consistiram no campo empírico da pesquisa, cuja descrição abrangeu aspectos históricos que remontam às origens de ambas bem como contemplou a configuração que apresentam nos dias de hoje. Destacam-se como elementos importantes que integram o ambiente da biblioteca, os atores sociais – bibliotecário e usuário – os serviços ali prestados, as fontes de informação mais utilizadas, sublinhando-se, por sua especificidade e importância, a revisão sistemática. O exame dos operadores teóricos implicou em pesquisa bibliográfica realizada em bases de dados brasileiras e internacionais das áreas das ciências da saúde, ciência da informação e bases multidisciplinares. Tais operadores são os de literacia em informação e interação, este ultimo abrangendo os conceitos de necessidades de informação e mediação investigados no âmbito do serviço de referência, igualmente tratado como conceito. Os métodos foram os da pesquisa documental e a observação participante, cujo emprego exigiu, no primeiro caso, a utilização de relatórios técnicos, formulários de consulta e outros materiais gerenciais produzidos pela biblioteca. No segundo caso, os procedimentos consistiram em anotações feitas no diário de campo, criado para o registro de fatos observados durante a pesquisa ou consignados no referido instrumento. Para demonstrar a complexidade inerente ao processo de obtenção de literacia por parte do usuário, conforme os objetivos da pesquisa, elegeu-se um caso tomado como emblemático, pois implica na compreensão e no atendimento dos requisitos inerentes às peculiaridades dos recursos informacionais utilizados para tal. Tal processo consiste em aprendizagem que resulta na obtenção de literacia em informação. Esta, uma vez alcançada, propicia maior autonomia e o desenvolvimento de competências por parte do usuário para ver satisfeitas as suas necessidades de informação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Eliana Rosa da Fonseca
                    [1] => Sandra Lucia Rebel Gomes
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Interação informacional@pt
                    [1] => Mediação da informação@pt
                    [2] => Necessidades de informação@pt
                    [3] => Literacia em informação@pt
                    [4] => Biblioteca hospitalar@pt
                    [5] => Information interaction@en
                    [6] => Mediation of information@en
                    [7] => Information needs@en
                    [8] => Information literacy@en
                    [9] => Hospital library@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 7
                    [nr] => 2
                    [year] => 2014
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2014-07-01
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ancib.org/index.php/tpbci/article/view/324
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ancib.org/index.php/tpbci/article/view/324/324
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2014 Eliana Rosa da Fonseca, Sandra Lucia Rebel Gomes
                        )

                )

        )

)