Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 15
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 778
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Theoretical-conceptual approximations between categories Ranganathan, the rhetorical discourse and the literary narrative@en
                    [1] => Aproximações teórico-conceitual entre as categorias de Ranganathan, o discurso retórico e a narrativa literária@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Taking as the basis Ranganathan theory, a theoretical-conceptual approximation between essential categories and the elements that make up the structure of rhetorical discourse and literary narrative categories is explored. This choice was made in the light of the potentiality that literary enunciations engender to contribute to the process of conceptual enlargement of Ranganathan categories. In this approximation, a theoretical-conceptual alignment was established, capable of verifying the possibility of an effective contribution of aspects of Literary Theory to the formulation of methodological procedures of content analysis and of their representation by means of the elaboration of summaries or abstracts, in the ambit of Information Science. Among the results obtained were: the awareness of the theoretical challenges in the light of the document diversity and nature of the information, the pertinence of the contribution of Literary Theory to the methodological procedures for image content analysis. The study also points to the possibilities of posters and similar images are of great importance as documents, not only in an artistic sense, but also as witnesses to historical socio-cultural memory.@en
                    [1] => Tomando-se como base a Teoria de Ranganathan, explora-se aproximação teórico-conceitual entre as categorias essenciais e os elementos que compõem a estrutura do discurso retórico e as categorias da narrativa literária. Essa opção foi feita, diante da potencialidade que os enunciados literários suscitam em contribuir para um processo de ampliação conceitual das categorias ranganathianas. Nessa aproximação, estabeleceu-se um alinhamento teórico-conceitual capaz de verificar a possibilidade de efetiva contribuição de aspectos da Teoria Literária para a formulação de procedimentos metodológicos de análise de conteúdo e elaboração de sínteses ou resumos, no âmbito da Ciência da Informação. Dentre os resultados obtidos estão a conscientização dos desafios teóricos frente à diversidade documental e a natureza da informação, a pertinência da contribuição da Teoria Literária aos procedimentos metodológicos para a análise de conteúdo de imagens. O estudo apontou, ainda, que as imagens de cartazes e similares são de grande importância como documento, não só artístico, mas também como testemunho da memória histórico-sociocultural.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Maria Guiomar da Cunha Frota
                    [1] => Luzia Sigoli Fernandes Costa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ciência da informação@pt
                    [1] => Organização da informação@pt
                    [2] => Análise de conteúdo@pt
                    [3] => Teoria de  ranganathan@pt
                    [4] => Teoria da narrativa@pt
                    [5] => Discurso retórico@pt
                    [6] => Information science@en
                    [7] => Information organization@en
                    [8] => Content analysis@en
                    [9] => Ranganathan theory@en
                    [10] => Narrative theory@en
                    [11] => Rhetorical discourse@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 3
                    [nr] => 1
                    [year] => 2010
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2010-01-04
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ancib.org/index.php/tpbci/article/view/185
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ancib.org/index.php/tpbci/article/view/185/185
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2010 Luzia Sigoli Fernandes Costa
                        )

                )

        )

)