Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 771
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The ABEBD and the curriculum of Bachelor of Library Science in Brazil, from 1967 to 2000@en
                    [1] => El ABEBD y el plan de estudios de Licenciatura en Bibliotecología en Brasil, desde 1967 hasta 2000@es
                    [2] => A ABEBD e o currículo de bacharelado em Biblioteconomia no Brasil, de 1967 a 2000@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Presents the outline of study with the purpose of seeking to understand the actions of institutional and academic policy of the Associação Brasileira de Escolas de Biblioteconomia e Documentação  (Brazilian Association of Schools of Library Science and Documentation) - ABEBD. The study bolsters the Norbert Elias con(figurational) theory, the interactionist-constructionist theory of Berger and Luckmann and the theory of social representations of Serge Moscovici. To collect and process data, we adopted the technique of the Discurso do Sujeito Coletivo (Collective Subject Discourse) - DSC. The data for this clip were obtained through interviews. The objective was: to know the representations of the leaders of ABEBD on the impact that the entity provided in the development of undergraduate curriculum in librarianship in Brazil. After the data analysis obtained a collective subject discourse. With it you can notice the existence of positive impacts, when you look at the results that were obtained from the effects of integration of Brazilian schools with other schools in the MERCOSUR countries.@en
                    [1] => Presenta el esquema de estudio con miras a la búsqueda de una comprensión de las acciones de la política institucional y académica de la Asociación Brasileña de Escuelas de Bibliotecología y Documentación - ABEBD. El estudio se basa en la teoría  configuracional de Norbert Elias, em la teoría constructivista interaccionista de Berger y Luckmann, y en la teoría de las representaciones sociales de Serge Moscovici. Para recoger y procesar los datos, hemos adoptado la técnica del Discurso del Sujeto Colectivo. Los datos de este articulo se obtuvieron a través de entrevistas. El objetivo fue: conocer las representaciones de los dirigentes de ABEBD sobre el impacto que la entidad promovió en el desarrollo de planes de estudios de licenciatura en bibliotecología en el Brasil. Después del análisis de los datos se obtuvo un discurso del sujeto colectivo. Con él se puede observar la existencia de efectos positivos, cuando se mira a los resultados que se obtuvieron de los efectos de la integración de las escuelas brasileñas con otras escuelas en los países del MERCOSUR.@es
                    [2] => Apresenta o recorte de estudo desenvolvido com o propósito de buscar a compreensão das ações de política institucional e acadêmica da Associação Brasileira das Escolas de Biblioteconomia e Documentação - ABEBD. O estudo ampara-se na teoria con(figuracional) de Norbert Elias; na teoria construcionista-interacionista de Berger e Luckmann e na teoria das representações sociais de Serge Moscovici. Para a coleta e tratamento de dados foi adotada a técnica do Discurso do Sujeito Coletivo. Os dados referentes a este recorte foram obtidos através de entrevistas. O objetivo foi: o de conhecer as representações dos dirigentes da ABEBD sobre o impacto que a entidade proporcionou na evolução do currículo de graduação em Biblioteconomia no Brasil. Após a análise do material coletado obteve-se um Discurso do Sujeito Coletivo. Com ele se pode perceber a existência de impactos positivos, quando se olha para os resultados que foram obtidos em relação às conseqüências da articulação das escolas brasileiras com as demais escolas situadas nos países do MERCOSUL.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Francisco das Chagas de Souza
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Abebd@pt
                    [1] => Currículo de biblioteconomia@pt
                    [2] => Ensino de biblioteconomia@pt
                    [3] => Educação bibliotecária no brasil@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 21
                    [nr] => 1
                    [year] => 2011
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2011-03-19
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/4054
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/4054/5608
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)