Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 765
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The school library in the formation of community of readers-authors via web@en
                    [1] => La biblioteca escolar en la formación de comunidades de lectores, los autores vía web@es
                    [2] => A biblioteca escolar na formação de comunidades de leitores-autores via web@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The article makes an indentation in the scientific literature on the importance of reading in today´s society and emphasizes the responsibility of the school and library in encouraging the practice of literary reading. Recommends the formation of community hybrid reader-writer for the school library, not only through the digital platform, but also with alliance and interaction between the various textualities. Considers that the use of participatory technologies, the school library can bring children and youth literature, since its main users are the digital natives and live normally and intuitive with the technological apparatus that pervades humanity.@en
                    [1] => El artículo hace un pequeño cráter en la literatura científica sobre la importancia de la lectura en la sociedad actual y destaca la responsabilidad de la escuela y la biblioteca en el fomento de la práctica de la lectura literaria. Recomienda la formación de la comunidad híbrido de lectores y autores, la biblioteca de la escuela, no sólo a través de la plataforma digital, sino también con la alianza y la interacción entre diferentes textualidades. Considera que con el uso de tecnologías participativas, la biblioteca de la escuela puede considerar a los niños y la literatura de los jóvenes ya sus principales usuarios son los nativos digitales y vivir juntos de manera regular e intuitiva con el aparato tecnológico que impregna la humanidad.@es
                    [2] => O artigo faz um recorte na literatura científica sobre a importância da leitura na sociedade atual e acentua a responsabilidade da escola e da biblioteca no incentivo a prática da leitura literária. Recomenda a formação de comunidade híbrida leitor-autor, pela biblioteca escolar, não só, através da plataforma digital, mas também, com aliança e interação entre as várias textualidades. Considera que com o uso das tecnologias participativas, a biblioteca escolar pode aproximar crianças e jovens da literatura, uma vez que seus principais usuários são os nativos digitais e convivem de forma habitual e intuitiva com o aparato tecnológico que permeia a humanidade.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Cassia Cordeiro Furtado
                    [1] => Lídia Oliveira
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Biblioteca escolar. comunidade de leitores-autores. leitura. escrita@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 20
                    [nr] => 1
                    [year] => 2010
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2010-04-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/3868
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/3868/3416
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)