Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 771
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Digital Literacy: proposition of methodological parameters for training in informational compe@en
                    [1] => Alfabetização digital: proposição de parâmetros metodológicos em competência informacional@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Much has been discussed on Digital Literacy, but is almost nonexistent the identification of the skills required for the development of this process. In order to integrate to the process of Digital Literacy the specific informational skills for the subject to dominate, search, retrieve and use the information in an efficiently way,  whether in the professional, academic or personal life, it has been developed this study, whose overall objective is to propose methodological parameters for training in informational skills. Otherwise, the specific objectives associate itself on one hand to gathering and identifying the desired skills of the participants in the Digital Literacy program. The methodological procedures applied to research have exploratory character, using two tools: the literature research and case studies. Besides having the methodology in structured information expertise, the study finds that the country is too far from the desirable concerning development and deployment of consistent Digital Literacy programs enough to sustain the teaching-learning in the search, recovery and use of information by participant individuals. Therefore, it is essential to create programs that provide not only machinery, but that enable individuals in informational skills, so they can acquire learning throughout life.@en
                    [1] => Muito se discute sobre Alfabetização Digital, mas é quase inexistente a identificação das competências exigidas para o desenvolvimento desse processo. Com o intuito de integrar ao processo de Alfabetização Digital as competências informacionais específicas para que o sujeito domine, busque, recupere e use a informação de maneira eficiente seja na vida profissional, acadêmico ou pessoal, desenvolveu-se a presente pesquisa, cujo objetivo geral é propor parâmetros metodológicos de capacitação em competências informacionais. Já os objetivos específicos, associam-se de um lado ao levantamento e identificação das competências desejadas dos participantes do programa de alfabetização digital. Os procedimentos metodológicos aplicados na pesquisa apresentam caráter exploratório, utilizando duas ferramentas: a pesquisa bibliográfica e o estudo de caso. Além de ter a metodologia em competência informacional estruturada, a pesquisa considera que o país está muito aquém do desejável no que tange ao desenvolvimento e implantação de programas de alfabetização digital, consistentes o suficiente para amparar o ensino-aprendizagem na busca, recuperação e uso da informação pelos indivíduos participantes. Portanto, é fundamental a criação de programas que não forneçam apenas máquinas, mas que capacitem os indivíduos em competências informacionais, para que ele tenha um aprendizado ao longo da vida.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => João de Pontes Junior
                    [1] => Maria de Fátima Gonçalves Moreira Tálamo
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ciência da informação@pt
                    [1] => Alfabetização digital@pt
                    [2] => Capacitação@pt
                    [3] => Competência informacional@pt
                    [4] => Information literacy@pt
                    [5] => Biblioredes@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 19
                    [nr] => 2
                    [year] => 2009
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2009-08-23
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/2990
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/2990/3037
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)