Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 765
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => THE MEANING OF SCHOOL LIBRARY IN THE INFORMATION SCIENCE DISCOURSE@en
                    [1] => SENTIDOS DE BIBLIOTECA ESCOLAR NO DISCURSO DA CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It deals with the school library through a multidisciplinary perspective which includes the Information Science, french Discourse Analysis and Education. It aims to understand in which ways is constructed the imaginary on this institution, in the Information Science, and to reflect on how this symbolic is influenced by the social, historical and ideological conditions of production of the discourses and by memory. To develop these questions, first of all, it accomplishes a brief revision of literature about French Discourse Analysis; then it analyzes the discourses about the school library contained in nineteen scientific documents (articles and works presented at scientific events), the different senses on this information institution, its objectives and its ways of constitution in the social imaginary. @en
                    [1] => Aborda a biblioteca escolar através de uma perspectiva multidisciplinar que envolve as áreas de Ciência da Informação, Análise do Discurso Francesa e Educação. Busca compreender de que maneira é construído o imaginário sobre esta instituição, no âmbito da Ciência da Informação, e refletir sobre como este simbólico é influenciado pelas condições sociais, históricas e ideológicas de produção dos discursos e pela memória discursiva. Para desenvolver tais questões, em primeiro lugar, realiza uma breve revisão de literatura a respeito da Análise do Discurso; em seguida, analisa os discursos sobre a biblioteca escolar presentes em dezenove documentos científicos (artigos e trabalhos apresentados em eventos), os diferentes sentidos delineados para esta unidade de informação, seus objetivos e formas de constituição no imaginário social.  Conclui que  os profissionais da informação podem e devem colaborar para a circulação de novas práticas e sentidos nas bibliotecas escolares.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ludmila Ferrarezi
                    [1] => Lucília Maria Sousa Romão
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Biblioteca escolar@pt
                    [1] => Discurso@pt
                    [2] => Ciência da informação@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 18
                    [nr] => 3
                    [year] => 2008
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2008-09-05
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/1777
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/1777/2270
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)