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                    [0] => INFORMATION INPUT IN THE MARKETING PRAXIS: possibilities to capture the                 customer knowledge@en
                    [1] => A INFORMAÇÃO COMO INSUMO NA PRÁTICA DO MARKETING: possibilidade de capturar o         conhecimento do cliente@pt
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                    [0] => This paper discusses the importance of information as an input to the practice of marketing and its use for seizing the knowledge of customers of companies and organizations as a whole. It defends that only when information about the customers can be obtained and managed, in order to generate knowledge for the organization, it is possible to have a competitive differential. Some evidences show that the appropriate use of such information leads to correct and safe decision making which helps to keep the customers. Keeping customers results in financial gains. It is evident that Information Science works in a perfect synchrony with marketing and that both complement themselves.@en
                    [1] => Discute a importância da informação como insumo à pratica do marketing e o seu
uso para a captura do conhecimento dos clientes de empresas e organizações em geral. Defende que somente ao se obter informação a respeito dos clientes e geri-la de modo a que resulte em conhecimento para a organização pode-se obter
diferencial competitivo. Apresenta evidências de que o uso correto da informação possibilita a tomada de decisões mais acertadas e seguras e que tais decisões levam à fidelização de clientes. A fidelização, por sua vez, resulta em ganhos financeiros. Constata que a Ciência da Informação funciona em perfeita sintonia com o marketing e que ambos se complementam.@pt
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