Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 771
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => CHALLENGES FACED BY THE PRIMARY SCHOOL TEACHER IN THE INFORMATION SOCIETY@en
                    [1] => DESAFIOS DO PROFESSOR DO ENSINO FUNDAMENTAL NA SOCIEDADE DA INFORMAÇÃO@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In the context of the information society, the school needs to learn to
incorporate the languages of cyberspace into those spaces occupied by the construction of knowledge with the objective of strengthening citizenship. In order to validate the arguments presented, this text is inspired in bibliographic analysis and research carried out with teachers from public schools in the city of João Pessoa, in the Northeast region of Brazil, with the purpose of verifying how primary school teachers are dealing with this process. The teacher of the first phase of primary education exercises an essential role as a catalyst in a dynamic of learning interwoven with the modern computer world. From the teachers´ representations it is clear that it is necessary to know how to use technological tools mechanically and also how to read them critically; it is necessary to pay attention to the contents transmitted by information, how they are transmitted and who learns them. From this we deduce that traditional and digital literacy go hand in hand as means for the liberation from dependency on others. The study also revealed that effective transformation of the current state of teacher performance will
only take place by means of transformations in scientific, public and political investments destined for this formation.@en
                    [1] => No contexto da sociedade da informação, a escola precisa aprender a
incorporar as linguagens do ciberespaço aos espaços de construção do saber tendo em vista o fortalecimento da cidadania. Para fundamentar os argumentos apresentados, além de uma análise bibliográfica, buscou-se uma investigação junto aos professores das escolas públicas da cidade de João Pessoa, Região Nordeste do Brasil, com o intuito de verificar como os docentes do Ensino Fundamental estão lidando com este processo. Percebeu-se que o professor da primeira fase do Ensino Fundamental é essencial como mobilizador de uma dinâmica de aprendizagem entrelaçada com a realidade informatizada. Na representação dos professores evidenciou-se que é preciso saber usar mecanicamente e compreender criticamente as ferramentas tecnológicas; é necessário atentar para o conteúdo veiculado através das informações, como ocorrem e quem as apreende. Deduziu-se que ao lado da alfabetização da leitura e da escrita está a alfabetização tecnológica como um meio de libertação da apropriação do outro. Também se relevou que a transformação efetiva do quadro atual de atuação do professor ocorrerá através de transformações nos investimentos científicos, políticos e públicos destinados à sua formação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Giuliana Cavalcanti Vasconcelos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 11
                    [nr] => 2
                    [year] =>  2001
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2001-06-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/303
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/303/226
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)