Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:33:12Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/171
                            [datestamp] => 2019-10-22T16:18:22Z
                            [setSpec] => ies:AR
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => LIBRARY, READING AND DEVELOPMENT: some considerations
                                            [1] => BIBLIOTECA, LEITURA E DESENVOLVIMENTO: algumas considerações
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Souza, Francinete Fernandes de
                                            [1] => Marinho, Vanildo Mousinho
                                            [2] => Araújo, Walkíria Toledo de
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => In this article we discuss the inter-relation between the concepts of
Library, Reading and Development within a social, cultural and educational perspective. We analyse the question of the sociocultural differences between a reduced minority which has access to reading and an expressive majority which does not. We focus on the relevance of the library as a space for reflection in which to develop policies of reading, which make it possible to transform information into formation for the social subjects involved in the process.
                                            [1] => Tece considerações sobre a inter-relação entre os conceitos Biblioteca, Leitura e Desenvolvimento, dentro de uma perspectiva social, cultural e educacional. Analisa a questão das diferenças sócio-culturais entre uma reduzida minoria que tem acesso à
leitura e uma expressiva maioria que não lê. Enfoca a relevância da biblioteca como espaço de reflexão para o desenvolvimento de políticas de leitura, que possibilita transfomar a informação em formação dos sujeitos sociais implicados no processo.
                                        )

                                    [publisher] => UFPB
                                    [date] => 1993-01-01
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/171
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Informação & Sociedade: Estudos; v.3 n.1 1993
                                            [1] => Informação & Sociedade: Estudos; v.3 n.1 1993
                                            [2] => Informação & Sociedade: Estudos; v.3 n.1 1993
                                            [3] => 1809-4783
                                            [4] => 0104-0146
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/171/1402
                                )

                        )

                )

        )

)