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                    [0] => The study presents the university libraries as organizations that, along the way, to keep offering services and goods in adequacy with user informational needs, became too dependent on new information technologies. In this context, it is pointed, based on scientific literature, what the necessary competences are to people who work in this environment, more and more improved and dynamic. Qualitative approached, this work is aimed to identify how the competence management in the Mato Grosso Federal University libraries occur, which purpose is to help people management on this sector. For so, interviews were conducted with three managers from these libraries, intending to identify how the competence management is done in these places. The manager answers show that the competence management on the libraries is not effective still, for this competence does not apply to all libraries staff, because of the insufficient amount of persons without the level of instruction compatible with the activities to be developed and the need to hire new qualified people, intellectually and culturally, to work on libraries.@en
                    [1] => O estudo apresenta as bibliotecas universitárias como organizações que ao longo do tempo tornaram-se extremamente dependentes das novas tecnologias da informação para oferecerem serviços e produtos em harmonia com as necessidades informacionais de seus usuários. Neste contexto, aponta-se com base na literatura científica quais são as competências necessárias ao pessoal que atua neste ambiente cada vez mais desenvolvido e dinâmico. Tem como objetivo identificar como ocorre a gestão por competências nas bibliotecas da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT), com o propósito de subsidiar a gestão de pessoas neste setor. O estudo é de abordagem qualitativa. Realizou-se entrevistas com três dos gestores destas bibliotecas no intuito de identificar como ocorre a gestão por competências nestas. As respostas dos gestores demonstram que a gestão por competências nas bibliotecas ainda não é efetiva, uma vez que não contempla a todos os servidores das bibliotecas, devido ao número insuficiente de servidores com nível de instrução compatível com as atividades a serem desempenhadas e a necessidade da contratação de novos servidores com formação intelectual e cultural para atuar em bibliotecas.@pt
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